کد خبر: ۱۳۱۵۳

حکیم مهر - با راه‌اندازی سیستم کد رهگیری برای محصولات شیلاتی، مصرف‌کنندگان از اواسط تابستان آبزیان کددار را دریافت می‌کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این مطلب درباره سیستم کد رهگیری برای محصولات شیلاتی که چندی است صحبت‌های زیادی درباره آن شده است، گفت: این سامانه در مرحله اول باید ثبت نام اولیه را از تولیدکنندگان و اتحادیه‌های پرورش و صیادی انجام می‌داد که این مرحله به اتمام رسیده و کد شناسایی برای واحدهای تولیدی شناسایی شده است.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: برای حدود 70 درصد صیادان و آبزی‌پروران کد شناسایی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله دوم برای تحویل‌گیرندگان محصولات شیلاتی نیز باید کارت مجوز صادر شود تا دست واسطه‌ها در این بخش کوتاه شود که پیش‌بینی می شود در نیمه خردادماه کلید این کار بخورد.

این مقام مسئول ادامه داد: در مرحله سوم، عملیات صدور مجوز اجرایی می‌شود که پس از بررسی صلاحیت‌ها، مجوزهای نهایی برای پرورش‌دهندگان، فروشندگان و حمل‌کنندگان محصولات شیلاتی صادر می‌شود.

گلشاهی تصریح کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده، سازمان دامپزشکی کشور نیز بر کیفیت محصولات در این مراحل نظارت خواهد کرد.

وی یادآور شد: پس از آنکه این سامانه راه‌اندازی شود، محصولات شیلاتی خریداری‌شده توسط مصرف‌کنندگان دارای کد خاصی خواهد بود که قابل پیگیری است.

گلشاهی از دریافت کد پیگیری برای محصولات شیلاتی در اواسط تابستان خبر داد و تأکید کرد: مصرف‌کنندگان از اواسط تابستان امسال محصولات شیلاتی خریداری‌شده را که دارای کد رهگیری است، دریافت خواهند کرد که در صورت بروز مشکل می‌توانند منبع اصلی تولید را پیدا کنند.

تولید 150 کیلوگرم خاویار پرورشی در کشور

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات از تولید یک تن خاویار پرورشی تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته 500 کیلوگرم خاویار به‌صورت پرورشی در کشور تولید شد و بخشی از آن برای صادرات و بخش دیگری صرف بازارهای داخلی شد.

وی در پایان گفت: تاکنون 150 کیلوگرم خاویار پرورشی توسط واحدهای تولیدکننده آماده ورود به بازار است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به اهداف مدنظر دست پیدا کنیم.

 

نظر شما
ادامه