کد خبر: ۱۳۱۴۱
حکیم مهر - شرکت صنایع شیر ایران اعلام کرد که از دوهزار تن کره وارداتی به کشور سهمی نداشته و مشکل تأمین مواد اولیه بسته‌بندی این محصول را دارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، عضو هیأت مدیره و معاون منابع مالی سرمایه‌گذاری صنایع شیر پگاه در پاسخ به سوال خبرنگاری در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با اعلام این مطلب گفت: تاکنون دوهزار تن کره از گمرکات کشور ترخیص شده، ولی به دست صنایع لبنی نرسیده است و این صنایع با مشکل مواد اولیه بسته‌بندی کره روبه‌رو هستند.

علی اسدیان افزود: شش ماه است که کره در گمرکات کشور وارد شده، ولی هنوز ترخیص نشده است و در این زمینه مسئولان باید پاسخگو باشند که چرا پیش از نایاب شدن کره در بازار، به آن ارز مرجع اختصاص نمی‌دهند.

وی درباره سرانه مصرف لبنیات در سال گذشته خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات در سال گذشته 80 الی 100 کیلوگرم اعلام شده است و مشاهدات میدانی صنایع شیر ایران مشخص می‌کند که کاهش مصرف مشخصی وجود داشته است.

اسدیان ادامه داد: با اختصاص یارانه به تولید شیر خام می‌توان قیمت فرآورده‌های لبنی را در یک سیکل زمانی مشخص نگه داشت و از افزایش قیمت آن جلوگیری کرد.

وی در پایان تصریح کرد: در سال جاری این وعده به مصرف‌کنندگان داده می‌شود که صنایع شیر ایران در هر ماه یک محصول پرمصرف جدید را به بازار عرضه کند.

گفتنی است، 22 هزار تن کره وارداتی از کشورهای نیوزیلند، استرالیا و هلند وارد گمرکات شده است که به‌دلیل عدم اختصاص ارز مرجع به واردات آن، در مرزها باقی مانده و تنها دوهزار تن وارد کشور شده است.

 

نظر شما
ادامه