کد خبر: ۱۳۱۰

حکیم مهر -  گروه‌های حافظ حیات وحش با پای گذاشتن در خاک کشور زلزله‌زده «هائیتی» برای حفظ نسل حیوانات این کشور تلاش خود را آغاز کردند.

«یان رابینسون»، یکی از داوطلبان صندوق بین‌المللی حفاظت از حیوانات در مصاحبه‌ای گفت: زمین‌لرزه 7 ریشتری چهارشنبه 12 ژانویه سال جاری در «هائیتی» علاوه بر آن که باعث جان باختن بیش از 200 هزار نفر ازسکنه این کشور و بی‌خانمان شدن میلیون‌ها تن دیگر شد، زندگی حیوانات را نیز به شدت به خطر انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ماموران و داوطلبان این گروه بین‌المللی و نهادهای جهان دیگر که در «هائیتی» مستقر هستند، تلاش می‌کنند تا حیوانات زنده مانده از این زمین‌لرزه را شناسایی کرده و نجات دهد. اکثر این حیوانات به شدت مجروح شد و نیاز به درمان دارند. برخی هم به بیماری‌های واگیر مبتلا شدند و اگر به آنها کمک نکنیم حتما تلف می‌شوند. به طور که هم‌اکنون بیش از 20 قلاده سگ و گرگ در مناطقی از این کشور به بیماری هاری مبتلا شدند.

به گزارش خبرگزاری آسویشتدپرس، بحران مواد غذایی و تقسیم نامناسب در میان بازماندگان این زمین‌لرزه باعث شده تا مردم به کشتن حیوانات روی آورند. به همین دلیل وظیفه این گروه‌ها و نهادهای حفاظت از حیات وحش است که از این اقدامات جلوگیری به عمل آوردند.

«کارن آشمور»، مدیر اجرایی صندوق حمایت از حیوانات «لامبی» در «هائیتی» نیز خاطرنشان کرد: وضعیت حیوانات در کشوری که از بحران زمین‌لرزه به شدت در رنج است، به یک معضل بدل شده و اگر کاری برای حمایت از این حیوانات انجام نشود، نسل اکثر گونه‌های جانوری و گیاهی در این کشور حوزه دریای «کارییب» با انقراض مواجه می‌شود.

 

نظر شما
ادامه