کد خبر: ۱۳۰۸۰
حکیم مهر - با همکاری یک شرکت خصوصی، نخستین سامانه تخصصی توزیع محصولات شیلاتی به‌صورت گسترده در کشور راه‌اندازی شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات با اعلام این مطلب گفت: در راستای ساماندهی محصولات شیلاتی، نخستین سامانه تخصصی توزیع این محصولات در کشور راه‌اندازی شد.

دکتر عیسی گلشاهی افزود: توزیع نامناسب محصولات شیلاتی یکی از نقاط ضعف محسوب می‌شد که برای حل این مشکل مقرر شد که سامانه‌ای خاص راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تهیه محصولات شیلاتی، مصرف‌کنندگان مجبور هستند مسیری را طی کنند تا بتوانند آبزیان مورد علاقه خود را تهیه کنند، اما با راه‌اندازی این سامانه، اکثر سوپرمارکت‌ها دارای ویترین خاص ویژه محصولات شیلاتی خواهند شد.

گلشاهی ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از سوپرمارکت‌ها به یخچال مخصوص نگهداری محصولات شیلاتی تجهیز شده‌اند و سایر آنها نیز در آینده‌ای نه‌چندان دور تجهیز خواهند شد تا بدین ترتیب مردم راحت‌تر بتوانند به محصولات مورد علاقه خود دست پیدا کنند.

محصولات شیلاتی منقضی‌شده به خوراک دام تبدیل می‌شوند

مدیرکل دفتر توسعه بازار سازمان شیلات تصریح کرد: توزیع محصولات شیلاتی به‌صورت روزانه انجام خواهد شد و بدین ترتیب پیش‌بینی می‌شود که سرانه مصرف آبزیان با این روش افزایش پیدا کند.

وی یادآور شد: با همکاری یک شرکت خصوصی، توزیع روزانه محصولات شیلاتی در سوپرمارکت‌ها انجام می‌شود.

گلشاهی درباره فسادپذیری محصولات شیلاتی و امکان منقضی شدن آنها در مغازه‌ها تأکید کرد: توزیع‌کننده این محصولات روزانه محصولات را بررسی می‌کند و در صورت گذشتن تاریخ انقضای آنها، عودت داده می‌شود تا برای تهیه خوراک دام روانه کارخانه‌های خاص شود.

وی در پایان اظهار داشت: برخی از پفک‌های ماهی که در مغازه‌ها مشتری نداشته است و تاریخ انقضای آنها گذشته است، برای تهیه خوراک دام به کارخانه‌ها می‌رود و پس از طی مراحلی، تبدیل می‌شود.

 

نظر شما
ادامه