کد خبر: ۱۳۰۶۳

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه ضمن حضور در یک میزگرد تلویزیونی با موضوع بیماری های قابل انتقال بین انسان و دام که با حضور معاون فنی –معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز همراه بود به سئوالات مطرح شده توسط مجری صداو سیمای مرکز زاگرس کرمانشاه پاسخ داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمانشاه، دکتر نادر پرور ضمن ارایه آمار عملکرد دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص پیشگیری و کنترل علیه بیماری های بروسلوز (تب مالت) به بیان برنامه مراقبت و پایش علیه بیماری آنفولانزای فوق حادپرندگان در سال 1391 پرداخت .
دکتر پرور همچنین به بیان اهمیت و راههای پیشگیری و کنترل بیماری تب مالت پرداخت و گفت : امیدواریم که مسئولین استان در سال 92 اعتبارات لازم را به منظور اجرای طرح مبارزه و کنترل دامهای آلوده به بیماری تب مالت در اختیار دامپزشکی استان قرار دهند .
وی با اعلام اینکه یکی از وظایف مهم دامپزشکی جلوگیری از کشتار دام و طیور ناسالم است ضمن هشدار به افرادی که  اقدام به کشتار خیابانی دام می کنند، خاطر نشان ساخت ، در صورت مشاهده این گونه موارد غیربهداشتی ، اکیپی متشکل از دامپزشکی ، نیروی انتظامی ، مرکز بهداشت و اجراییات شهرداری با متخلفان شدیدا برخورد خواهند کرد .
پرور در پایان اعلام کرد : با توجه به شروع فصل گرما و افزایش فعالیت کنه ها در خصوص احتمال شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در استان هشدار داد و از عموم مردم خواست که از افرادی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام (که اکثر این دام ها نیز مریض هستند) در معابر و ... می نمایند خوداری و نیاز تغذیه ای خود را از قصابی های مجاز تهیه و به تاریخ تولید ،انقضاء و مهردامپزشکی حک شده بر روی گوشت دقت نمایند.
ضمنا شهروندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن  7246325 شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه و یا تلفن رایگان 1512 اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تماس حاصل نمایند.

نفر سمت چپ : مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه

 

 

 

نظر شما
ادامه