کد خبر: ۱۳۰۴۲
حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل از رشد بیش از 45 درصدی واکسیناسیون جمعیت دامی استان بر علیه سیزده نوع بیماری مهم دامی در جریان سال گذشته خبر داد.
به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی اردبیل؛  دکتر صادق صالحی افزود :   این اداره کل با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی در سال 91 نزدیک به 12 میلیون و ششصد هزار راس جمعیت دامی استان را طبق برنامه زمانبندی شده بر علیه بیش از سیزده نوع بیماری مهم دامی که برخی از آنها مشترک بین انسان و دام هستند را تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده است.
وی یادآور شد :  این در حالیست که میزان واکسیناسیون در سال قبل از آن حدود 8 میلیون و ششصد هزار رأس بوده که مقایسه آماری و محاسبات انجام شده در این زمینه ، رشد بیش از 45 درصدی را نشان میدهد.
این مقام مسئول در دامپزشکی با بیان اینکه واکسیناسیون و اقدامات بهداشتی ، قرنطینه ای مهمترین راه مبارزه ، کنترل و پیشگیری از بیماریهای دامی است و پیشگیری همیشه مقدم بر درمان است ، مبارزه با بیماریهای دامی را یکی از اهداف مهم و استراتژیک دامپزشکی در راستای تأمین امنیت غذایی و بهداشت عمومی عنوان کرد.
مدیر کل دامپزشکی استان به ضرورت خدمات دامپزشکی و توسعه پوشش واکسیناسیون در جمعیت دامی  روستایی و عشایری منطقه تأکید کرد و افزود :  به رغم وجود تهدیدات بیماریهای مختلف دامی در کشور همسایه و هم مرز بودن استان ، با انجام واکسیناسیون های مستمر و اقدامات بهداشتی قرنطینه ای خوشبختانه مورد حادی از بیماریهای دامی در استان نداریم.
دکتر صالحی کماکان کمبود اعتبار و نیروی انسانی را مهمترین چالش پیش روی دامپزشکی دانست و از مسئولان تصمیم گیر و تصمیم ساز استانی در راستای حل این معضل دامپزشکی طلب استمداد کرد.
وی از عموم دامداران و دامپروران استان خواست که با اکیپهای سیار مایه کوبی دامپزشکی همکاری نمایند.
نظر شما
ادامه