کد خبر: ۱۳۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
حکیم مهر - حامد احمدی، دانشجوی دوره دکتری علوم دامی با گرایش تغذیه طیور و امیر مختار پور، دانشجوی دکتری علوم دامی با گرایش تغذیه نشخوار کنندگان دانشگاه فردوسی مشهد موفق شدند که نام خود را در شمار پژوهشگران ایرانی در مجلات معتبر بین المللی به ثبت رسانند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، حامد احمدی، دانشجوی دکتری تغذیه طیور در سال 1386 در گروه علوم دامی پذیرفته شد و با تلاش فراوان و نوآوری‌های خاص در جهت شناخت مفهوم ریاضی و مدلسازی روابط اثرات و وزن هر یک از مواد مغذی در رشد، تولید و نهایتاً عملکرد طیور تجارتی تلاش کرد.

وی تا زمان فارغ التحصیلی در مجموع 13 مقاله ISI ارائه کرده که 9 مقاله آن در قدیمی ترین و معتبرترین مجله علمی طیور به نامPoultry Science چاپ شده است.

احمدی با توجه به نوآوری‌ها و احراز مرتبه صاحب نظری در فهم ریاضی و مدلسازی ارتباط تغذیه و تولید طیور از سال 2010 تاکنون به عنوان عضو اصلی هیأت تحریریه نشریه Poultry Science انتخاب شده است و تا زمان فارغ التحصیل شدن (بهمن ماه 91) تعداد 61 مقاله از همین نشریه را بررسی (Review) کرده است.

وی، نخستین محقق ایرانی است که به عنوان عضو هیأت تحریریه معتبرترین مجله تخصصی علوم طیور جهان پذیرفته شده است.

یک مقاله وی در زمینه مدلسازی اثرات تغذیه ای بر عملکرد طیور با استفاده از روش مبتنی بر شبکه های عصبی مصنوعی بود که از تاریخ انتشار تا بیش از دو سال پس از انتشار همواره جزو مقالات پر خواننده یک نشریه بین المللی معتبر دیگر با عنوان Applied Poultry Research بود. در فوریه و مارچ 2008 این مقاله در رده پنجم مقالات پرخواننده قرار داشت.

مقاله دیگر احمدی به واسطه ایجاد نظریه جدید در آنالیز داده‌های منتشر شده از انتشارات پیسین (متا آنالیزیز) و جمع بندی دقیق و کاربردی از آنها بسیار مورد توجه داوران و خوانندگان قرار گرفت. این مقاله تا یک سال پس از انتشار همواره جزو مقالات برتر و پرخواننده نشریه Poultry Science قرار داشت.

وی بلافاصله بعد از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه تربیت مدرس مشغول به کار شده است.

همچنین امیر مختار پور دانشجوی دوره دیگر دکتری علوم دامی با گرایش تغذیه نشخوارکنندگان با چاپ یک مقاله در نشریه بسیار معتبر بین المللی به نام journal of livestock Science تحت عنوان

«Effect of feeding pistachio by-products silage supplemented with polyethylene glycol and urea on Holstein dairy cows performance in early loctation» توانست در ماههای جولای تا سپتامبر مقاله خود را در رده (شانزدهم) از 25 مقاله پرخواننده قرار دهد که اهمیت نوآوری پژوهشی وی را نشان می دهد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
0
كمي اغراق نيست!!!
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
0
0
باعث افتخار جامعه علمی کشور هستند. انشالا همیشه موفق باشند
نظر شما
ادامه