کد خبر: ۱۳۰۰۵
حکیم مهر - تامین موادغذایی مورد نیاز جامعه از اصلی‌ترین وظایف دولت است به همین دلیل ایجاد امنیت و سلامت غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، قانون پنجم توسعه در این رابطه دولت را موظف کرده است در راستای تامین امنیت غذایی جامعه اقداماتی را صورت دهد.

در بند الف ماده 149 دولت موظف شده حمایت مالی لازم را جهت توسعه کشتارگاه‌های صنعتی و بهبود کشتارگاه های سنتی و نیمه صنعتی انجام دهد.این بخش باید توسط بخش غیردولتی و به منظور ارتقای شاخص بهداشت کشتار انواع دام صورت گیرد.

بند ب این ماده نیز مقرر کرده است سطح کلی حمایت از کشاورزی به حداقل 35 درصد از ارزش کل تولید این بخش ارتقا یابد و همچنین بند ج مقرر کرده حمایت‌های لازم جهت افزایش تولید پروتئینی حیوانی حاصل از انواع دام، طیور و آبزیان صورت گیرد.

در تبصره یک این ماده آمده است وزارت جهاد کشاورزی به منظور کنترل بیماری‌های دامی تضمین سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و امنیت غذایی مجاز خواهد بود از طریق ادارات و سازمان‌های تابعه و با همکاری سازمان نظام دامپزشکی سامانه هوشمند مراقبت بیماری‌های دامی و هویت دار نمودن جمعیت دامی کشور را مستقر کند.

در تبصره دوم این ماده نیز دولت موظف شده برنامه تامین سلامت غذا از مزرعه تا سفره را طی سال اول برنامه تصویب و اقدامات قانونی لازم برای اجرای آن را به عمل آورد.

 

برچسب ها: ایسنا، غذایی،
نظر شما
ادامه