کد خبر: ۱۳۰۰۴
حکیم مهر - رییس اتحادیه دامداران گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و هزینه‌های تولید، قیمت پیشنهادی دامداران برای فروش هر کیلوگرم شیرخام 1150 تا 1170 تومان است که فردا - سه‌شنبه - در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سیروس روستا اظهار کرد: براساس جلساتی که با نمایندگان صنایع لبنی و دامداران داشته‌ایم مقرر شد قیمت پیشنهادی برای فروش هر کیلوگرم شیرخام پایه ( 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار) تعیین و فردا در جلسه ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

وی افزود: پیش از این دو بار جلسه ستاد تنظیم بازار لغو شده بود که به نظر می‌رسد با توجه به ابلاغ قانون تجمیع وظایف بخش کشاورزی که براساس آن شرکت پشتیبانی امور دام باید به وزارت جهاد کشاورزی ملحق شود، مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی مسائل مرتبط با این بخش را به آینده واگذار کرده‌اند.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران گفت: دامداران و شرایط آنها در سال جاری در کش و قوس واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام، بلاتکیلف مانده‌ است.

روستا اظهار امیدواری کرد قیمت نهایی شیرخام در جلسه ستاد تنظیم بازار که قرار است فردا برگزار شود، بررسی و اعلام شود.

براساس تفاهم‌نامه منعقد شده سال گذشته شرکت پشتیبانی امور دام با اتحادیه مرکزی دامداران که تا پایان پانزدهم فروردین ماه امسال اعتبار داشت، باید هر کیلوگرم شیرخام پایه ( 3.2 درصد چربی و بار میکروبی 100 هزار) کیلویی 930 تومان از دامداران خریده می‌شد و به ازای هر کیلوگرم شیرخام نیز نهاده‌های دامی ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار می‌گرفت.

 

نظر شما
ادامه