کد خبر: ۱۲۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
حکیم مهر - مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان قیمت ماهی قزل‌آلا در بازار مصرف را منطقی عنوان کرد و گفت: ماهی قزل‌آلا پر مصرف‌ترین ماهی در تابستان است که قیمت آن در بازار مصرف کیلویی 8500 تا 13 هزار تومان است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، عیسی گلشاهی اظهار کرد: به صورت کلی با توجه به وضعیت آب و هوایی، مصرف آبزیان در فصل بهار در کمترین میزان و در فصل زمستان در بیشترین حد خود قرار دارد که البته در ماه‌هایی مانند ماه رمضان فرآورده‌های شیلاتی مانند ماهی قزل‌آلا بیشترین مصرف را دارند.

وی افزود: علیرغم این که تقاضا برای مصرف قزل‌آلا در ماه‌هایی مانند رمضان افزایش می‌یابد، حجم عرضه می‌تواند بازار را درحد قابل قبولی کنترل کرده و پاسخگوی مصرف‌کنندگان باشد.

مدیر کل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات گفت: با توجه به هزینه‌های تولید، قیمت کنونی انواع ماهی مانند قزل‌آلا در بازار منطقی است؛ قیمت عمده فروشی ماهی قزل‌آلا بسته به کیفیت و وزن آن کیلویی 6500 تا 8500 تومان است و در خرده فروشی‌ها کیلویی 8500 تا 13 هزار تومان فروخته می‌شود.

گلشاهی اظهار کرد: دیگر ماهی‌های قزل‌آلا که به سالامون معروف هستند به دلیل نوع گوشت و ترکیب غذایی متفاوتشان، قیمت‌ بالاتری دارند؛ به گونه‌ای که از 9000 تا 10 هزارتومان در عمده فروشی‌ها و 10 هزار و 500 تومان تا 12 هزار و 800 تومان فروخته می‌شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
0
0
مسئولین محترم توجه فرمایند که اسامی من درآری مانند سالمون و آزاد پرورشی در اذهان جا نیفتد و آنها هم تکرار نکنند!
نظر شما
ادامه