کد خبر: ۱۲۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - طی مراسمی در محل فرمانداری شهرستان جوانرود و با حضور فرماندار ، مدیر جهاد کشاورزی و نماینده محترم ولی فقیه در دامپزشکی استان کرمانشاه از زحمات دکتر مهدی ظفری پور سرپرست قبلی شبکه تقدیر و همزمان دکتر احمد امیری بانگار از سوی مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه  بعنوان سرپرست جدید این شبکه تعیین و منصوب گردید.


در ابتدای این دیدار مدیرکل دامپزشکی استان وظایف گسترده دامپزشکی را بیان نمودو گفت : سازمان دامپزشکی کشور 2 نقش اساسی و مهم را بر عهده دارد . اولین وظیفه حفظ و حراست از سرمایه های دامی کشور و به تبع آن ، منطقه و دومین وظیفه اش بحث ارتقاء بهداشت عمومی و در واقع مقابله و پیشگیری از بیماری های قابل انتقال از دام به انسان می باشد .
دکتر نادر پرور گفت : نقش اول اقتصادی است و با توجه به سرمایه گذاری عظیمی که در حوزه دام و طیور کشور صورت گرفته ، که بعد از صنعت نفت بیشترین سرمایه گذاری در این حوزه بوده و حفظ این سرمایه ملی بر عهده سازمان دامپزشکی کشور است . که با پیشگیری و واکسیناسیون بموقع این سرمایه را حفظ کرده و در تلاش است که بتواند در بحث تولید و همچنین خودکفایی محصولات دامی گام های اساسی را بردارد.
دکتر پرور ادامه داد : وظیفه دوم نقش بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور است که ازبیش از 1709 بیماری که تاکنون شناخته شده است چیزی در حدود 832 مورد این بیماری ها قابلیت انتقال به انسان را دارد که این مسئله بیانگر این است که تقریباً 50% این بیماری ها از دام و فرآورده های دامی به انسان منتقل می شود که این بحث و مقابله با بیماری ها مربوط به حوزه کاری سازمان دامپزشکی کشور است .
وی در پایان از همکاری و تعامل مطلوب فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوانرود در همراهی با برنامه ها و وظایف حاکمیتی دامپزشکی تقدیر بعمل آورد .
در ادامه فرماندار شهرستان جوانرود نیز ضمن تقدیر از عملکرد دکتر ظفری پور گفت : دامپزشکی به دلیل مرزی بودن شهرستان و داشتن بیش از 13 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و همچنین سروکار داشتن با اقشار مختلف خصوصا عشایر، دامداران و روستاییان عزیز همواره از حساسیت ویژه ای در انجام امور فنی دامپزشکی برخوردار بوده است وما نیز با تمام توان آماده همکاری با خدمات رسانی دامپزشکی به تمام اقشار جامعه هستیم .
عظیمی ادامه داد : وظیفه ما خدمت رسانی به همه مردم خصوصا قشر دامدار و روستاییان عزیز می باشد و ما نیز انتظار و توقع داریم که دامپزشکی نیز مانند همیشه جوابگوی انتظارات این عزیزان باشد و در حد امکان نیازهای دارویی و درمانی دام های آنان را برآورده نماید .
یادآور می شود در پایان نیز مدیرکل دامپزشکی و حجت الاسلام والمسلمین پرویزی پور نماینده ولی فقیه در دامپزشکی استان کرمانشاه از شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود بازدید بعمل آورده و با کارکنان این شبکه دیدار و در جریان مسایل و مشکلات همکاران قرار گرفتند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دوست S-H
|
-
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
0
0
دکتر امیری عزیز. برات آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.
نظر شما
ادامه