کد خبر: ۱۲۸۷۵
حکیم مهر - فروشندگان ماهی فاسد با در نظر گرفتن میزان فساد ماهی و آنکه برای سلامتی انسان چقدر خطر داشته باشد بنا بر قانون به دادگاه معرفی می‌شوند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، مدیرکل دامپزشکی استان تهران با اعلام این مطلب درباره احتمال فروش ماهی فاسد و بدون کیفیت و نحوه برخورد با فروشندگان متخلف گفت: در صورتی که هنوز ماهی به فروش نرسیده باشد، این محصول شیلاتی ضبط و از فروشنده تعهد گرفته می‌شود.

 

ماهی‌فروشان متخلف به دادگاه معرفی می‌شوند

محمدرضا حزبئی افزود: در مرحله دوم اگر ماهی به فروش رسیده باشد، بستگی به میزان فساد و آنکه برای سلامت انسان به چه میزان خطرناک باشد، به دادگاه معرفی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این معرفی در حد تخلف بهداشتی است و در صورتی که برای سلامتی انسان خطر داشته باشد، بنا بر ماده 688 قانونی از آنها شکایت می‌شود.

 

روش تشخیص ماهی تازه

گفتنی است؛ ماهی تازه تقریباً بوی مطبوع، ولی ماهی فاسد بوی نامطبوعی دارد که بیشتر اوقات بوی آمونیاک و ترشیدگی و در اثر پیشرفت فساد بوی گندیدگی می‌دهد.

فلس‌های ماهی تازه کاملاً به بدن چسبیده و به سختی جدا می‌شوند، در حالی که در ماهی‌های فاسد فلس‌ها برجسته است و به‌راحتی کنده می‌شود.

بدن ماهی تازه قابلیت ارتجاعی دارد و فاقد ترشحات است، ولی بدن ماهی فاسد اگر با انگشت فشاری روی بدن آن وارد شود، کاملاً ایجاد فرورفتگی کرده و ترشحات زیاد و حالت چسبندگی دارد.

درماهی‌های تازه علاوه بر این که چشمشان شفاف و درخشان است، حالت کاملاً محدب دارد، در صورتی که در ماهی‌های فاسد چشم ماهی تیره و کدر بوده و کره چشم به‌طور کامل در حفره چشم فرو رفته است.

ماهی تازه آبشش مرطوب و به رنگ قرمز روشن دارد، ولی در ماهی فاسد آبشش‌ها مرطوب نبوده و رنگی خاکستری دارد.

 

نظر شما
ادامه