کد خبر: ۱۲۷۵۱
حکیم مهر - رییس هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ قیمت هر کیلوگرم گوشت شترمرغ در بازار مصرف را 35 هزار تومان عنوان کرد و گفت: در صورت فراهم‌بودن شرایط تولید، امسال می‌توانیم با افزایش دو برابری، تولید گوشت شترمرغ را به 700 تن برسانیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، پرویز نیامنش اظهار کرد: شرایط تولید گوشت شترمرغ در سال جاری متأثر از سال گذشته است اما در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل پرورش‌دهندگان در اختیار نداشتن نهاده‌های ارزان و نوسانات شدید قیمت آن در بازار است.

وی افزود: بر اساس مذاکرات صورت گرفته با جهاد کشاورزی، نامه اختصاص سهمیه‌ی نهاده‌های دامی مورد نیاز پرورش‌دهندگان شترمزغ به شرکت پشتیبانی امور دام ارسال شده و در حال رایزنی برای دریافت این سهمیه هستیم.

رییس هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ عنوان کرد: از آنجاکه پرورش‌دهندگان شترمرغ با توجه به هزینه‌های بالا دیگر رغبتی برای ادامه‌ی تولید ندارند، شاهد بودیم که در سال گذشته تولید را کنار گذاشته و مزارع خود را می‌فروختند.

نیامنش گفت: اگر شرایط تولید فراهم باشد و مشکلات پرورش‌دهندگان حل شود امسال می‌توان بالاترین میزان تولید را در 10 سال گذشته رقم زد.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته 20 هزار قطعه جوجه‌ریزی شد که حدود 10 هزار جوجه آن معادل 350 تن کشتار شده و مابقی آنها به دام‌های مولد اضافه شده یا تلف شدند.

رییس هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان شترمرغ ادامه داد: در سال جاری شرایط به گونه‌ای است که در صورت فراهم‌بودن شرایط می‌توان 20 هزار شترمرغ را کشتار کرد و با افزایش دو برابری، میزان تولید را به 700 تن رساند.

نیامنش اظهار کرد: قیمت تمام‌شده برای هر کیلوگرم گوشت شترمرغ 28 هزار تومان است که در بسته‌بندی‌های معمولی 30 تا 32 هزار تومان و در بسته‌بندی‌های وکیوم با ماندگاری بیشتر 35 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

 

نظر شما
ادامه