کد خبر: ۱۲۷۳۳
حکیم مهر - رییس سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد: محصولات شیلاتی ایران کاملا سالم و بهداشتی بوده و از هرگونه آلایندگی به دور هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، دکتر سیدمحسن دستور در چهارمحال و بختیاری، گفت: در سال‌های اخیر در زمینه ماهیان سردآبی سرمایه‌گذاری‌های خوبی انجام شده و امید است طی این روند رو به رشد بتوانیم سرانه مصرف آبزیان در کشور را به متوسط سرانه مصرف جهانی که بالغ بر 26 کیلوگرم است، برسانیم.

وی به چالش‌های بهداشتی این صنعت اشاره و اظهار کرد: علیرغم وجود زیر ساخت‌های مناسب کشور در خصوص تولید ماهیان سردآبی، در حوزه آبزی‌پروری با چالش‌های بهداشتی بزرگی همچون لکه سفید میگو و دیگر بیماری‌ها مواجه هستیم.

دستور گفت: سال گذشته اولین واکسن تولید داخل در کشور علیه بیماری "استرپتوکوکوزیس" ماهیان سردآبی تهیه شد و 600 لیتر از این دارو در سطح مزارع کشور استفاده شد.

وی به استان چهارمحال و بختیاری به عنوان برترین استان تولیدکننده ماهیان سردآبی کشور اشاه کرد و افزود: این استان در زمینه بیماری‌های ماهیان سردآبی از وضعیت خوبی برخوردار است و گزارشات محدودی از بیماری در این استان به دست رسیده است.

رییس سازمان دامپزشکی این موضوع را جزء پتانسیل‌های بالای استان چهارمحال و بختیاری در تولید ماهیان سردآبی عنوان و ابراز امیدواری کرد بتوانیم با برنامه‌ریزی‌های صحیح از این پتانسیل به نحو احسن استفاده کنیم.

وی به سیاست جهاد کشاورزی در پایش باقی‌مانده ماهیان قزل‌آلا در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیرو این سیاست ملی در کل کشور نمونه‌بردای‌هایی انجام شده است و شاهد همکاری بسیار مطلوبی از سوی مسئولان و پرورش دهندگان استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص بوده‌ایم.

 

نظر شما
ادامه