کد خبر: ۱۲۷۰۹

حکیم مهر - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در بخش دامپزشکی تمام هزینه‌های صورت گرفته در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده است.
به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، عباس ملایی در مراسم بزرگداشت روز جهانی دامپزشکی در کرمان با بیان اینکه دامپزشکان نخستین سد در مقابل بیماری‌ها هستند، اظهار داشت: در بخش دامپزشکی، تمام هزینه‌های صورت گرفته در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده است.

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل دامپزشکان در سلامت جامعه عنوان کرد: اگر هزینه‌های لازم بخش دامپزشکی تأمین نشود، باید در آینده چندین برابر هزینه در راستای بهبود و بازگشت به وضعیت کنونی صرف کنیم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمان یکی از دلایل عدم شناخت کافی جامعه از دامپزشکی را انجام مطلوب وظایف توسط دامپزشکان به صورت دقیق و کامل دانست.

ملایی عنوان کرد: تا زمانی که دامپزشکی کارهای خود را به درستی انجام می‌دهد، سلامت و بهداشت تولیدات دامی که منجر به سلامت جامعه می‌شود از سطح بالایی برخوردار است و چون شرایط عادی است، کسی متوجه این خدمات ارزنده نمی‌شود.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای هویت‌دار کردن دام‌ها در سطح استان کرمان گفت: امیدواریم به جایی برسیم که دام بدون هویت وارد کشتارگاه‌های استان کرمان نشود.

 

نظر شما
ادامه