کد خبر: ۱۲۷۰۵
حکیم مهر - مدیر عامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی با تاکید بر کنترل بیشتری در بازار ماهی، گفت: درحالیکه هر کیلوگرم ماهی قزل‌آلا حدود 5400 تومان در عمده‌فروشی‌ها عرضه می‌شود این محصول در بازار مصرف 12 تا 15 هزار تومان فروخته می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، محمدتقی لشگری اظهار کرد: باید کنترل بیشتری بر بازار ماهی در کشور صورت گیرد و عوامل واسطه‌ای و دلالانی که در این بازار تشنج ایجاد می‌کنند، حذف شوند.

وی گفت: امسال شرایط به گونه‌ای است که امکان تولید بیش از 130 هزار تن انواع ماهی سردآبی وجود دارد اما در صورت ادامه‌ی مشکلات سال گذشته و عدم تخصیص نهاده‌های تولید، میزان تولید و صادرات این محصول شیلاتی کاهش خواهد یافت.

لشگری خاطر نشان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شد در سال گذشته تولید انواع ماهیان سردآبی به 190 هزار تن برسد اما به دلیل کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های در دسترس، تنها 106 هزار تن انواع ماهی سالامون سالار، قزل‌آلا و ... تولید شد.

مدیر عامل اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهیان سردآبی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، سال گذشته باید حدود 15 تا 20 هزار تن ماهی صادر می‌شد اما نهایتا در پایان سال 91 میزان صادرات به حدود 12 هزار تن رسید.

وی با انتقاد از وضعیت صادرات ماهیان سردآبی اظهار کرد: صادرات ماهیان سردآبی به کشور‌های اروپایی و آسیای میانه با استاندارد‌های مورد نظر صورت گرفت اما صادرات به اربیل عراق که بیشترین صادرات ماهیان سردآبی را تشکیل می‌دهد با مشکل مواجه شد که امیدواریم با اجرای هرچه سریع‌تر طرح شناسنامه‌دار کردن ماهیان پرورشی این مشکل حل شود.

 

برچسب ها: لشکری، قزل آلا،
نظر شما
ادامه