کد خبر: ۱۲۶۹۴

حکیم مهر - امام جمعه جیرفت با اشاره به حجم بالای ذبح دام در برخی از روزهای سال و مناسبت های مذهبی گفت: مردم و دامداران باید آموزش های لازم را فراگیرند و توجیه شوند.
به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈاصغر عسکریˈ در دیدار مدیرکل و کارکنان دامپزشکی جنوب کرمان به مناسبت روز جهانی دامپزشکی افزود: با توجه به اهمیت آموزش در جامعه لذا آموزش دامداران در زمینه پیشگیری از بیماری های دامی، ضروری است.

وی ادامه داد: نگاه کارکنان دامپزشکی به این حرفه تخصصی است و همین نگاه، موجب موفقیت آنان شده است.

وی گفت: یکی از منابع تامین غذای مردم، فرآورده های دامی است که هیچ جایگزین دیگری ندارد و سلامت آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه بسیاری از بیماری های بین انسان و دام مشترک است تصریح کرد: رسیدگی به منبع غذایی مردم و سالم رسیدن آن کار بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از سرمایه های عمومی جامعه دام و طیور است خاطرنشان کرد: صنعت دام و طیور جنبه اقتصادی و اشتغالزایی بالایی دارد.

حجت الاسلام عسکری گفت: دامپزشکی نباید اجازه دهد دام بیمار به دست مردم برسد زیرا دام منبع غذایی و اقتصادی بسیاری دارد.

وی بر ضرورت هدایت دامداران در کنار حمایت از آنها تاکید و بیان کرد: بسیاری از بیماری ها به صورت ناگهانی بروز می کنند که باید در این خصوص دامداران آموزش های لازم را ببینند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه خارج کردن دام از کشور به اقتصاد جامعه ضرر می زند گفت: هیچ ماده غذایی دیگری جای گوشت را در سبد غذایی مردم نمی گیرد.

امام جمعه جیرفت، ذبح شرعی دام را مهم برشمرد و تصریح کرد: ذابیحن باید با اعتقاد بالا و با رعایت مسایل شرعی دام را ذبح کنند.


 

نظر شما
ادامه