کد خبر: ۱۲۶۵۹
حکیم مهر - رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: علیرغم امضای تفاهم‌نامه با شرکت پشتیبانی امور دام برای تامین خوراک مورد نیاز دام دامداری‌های شیری، این شرکت از ابتدای سال تاکنون نهاده‌ای به دامداران تحویل نداده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سیروس روستا اظهار کرد: شرکت پشتیبانی امور دام از ابتدای سال تاکنون اعلام کرده است که نهاده‌های دامی را به صورت نقدی می‌تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد که این باعث نارضایتی دامداران شده است.

وی افزود:‌ در تلاش هستیم براساس قول‌های مساعد وزارت صنعت، معدن و تجارت با برگزاری جلسه و تمدید تفاهم‌نامه برای سال جاری، نهاده مورد نیاز دامداران را مطابق شرایط سال گذشته تامین کنیم تا مشکلی برای تولید شیر به وجود نیاید.

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی دامداران گفت: در حال حاضر به غیر از افزایش قیمت نهاده‌ها دیگر هزینه‌های تولید نیز مانند همچون دستمزد تا 30 درصد افزایش یافته که در قیمت تمام شده شیر اثرگذار باشد.

روستا ادامه داد: امیدواریم ضمن حل شدن مشکل دامداران برای تامین نهاده‌های مورد نیاز خود بتوانیم با بررسی دقیق هزینه‌های تولید شیر، قیمت مناسبی برای خرید تضمینی این فرآورده پروتئینی تعیین کنیم تا دامداران متضرر نشوند.

وی در پایان اظهار امیدوای کرد تا در جلسات آینده با وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند سال گذشته همکاری مناسبی بین اتحادیه دامداران و شرکت پشتیبانی امور دام شکل گیرد و دامداران مشکلی برای تامین نهاده‌های خود نداشته باشند.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار در سال گذشته قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم شیر خام ممتاز ( 3.2 درصد چربی با بار میکروبی 100 هزار) 930 تومان تعیین شده بود.

 

نظر شما
ادامه