کد خبر: ۱۲۵۸۱
حکیم مهر - یک قایق ژاپنی سونامی‌زده در سفر حماسی‌اش از ژاپن به امریکا به یک آکواریوم سیار با ماهیان مسافر تبدیل شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، این قایق شش متری، احتمالا سفر خود را از ژاپن و هنگامی که سواحل این کشور دستخوش حملات کوبنده سونامی در مارس 2011 واقع شدند، آغاز کرده است.

ماهی‌های حاضر در این قایق پس از سفر هفت هزار و 600 کیلومتری در سواحل غربی امریکا همراه با سایر موجودات دریایی ژاپن، ماه گذشته در «ساحل لانگ» واشنگتن رصد شدند.

یکی از این ماهی‌ها هم‌اکنون در آکواریوم ساحلی به نمایش گذاشته شده و بازدیدکنندگان آن را "ماهی سونامی" لقب داده‌اند.

دانشمندان در حال کالبدشکافی چهار ماهی دیگر واقع در این قایق هستند تا سن و موادغذایی مورد مصرف آن‌ها را بررسی کنند و اینکه آیا این موجودات حامل انگل یا بیماری خاصی هستند یا خیر.

این موجودات راه‌راه موسوم به Oplegnathus fasciatus گونه‌ای ماهی‌های گرمسیری هستند که در اصل، در آب‌های کم عمق سواحل ژاپن یافت می‌شوند.

زیستگاه آن‌ها آب‌های گرم است و در صورت ورود به آب‌های سرد نزدیک واشنگتن تلف می‌شوند، با این حال به نظر می‌رسد این موجودات طی یک بازه زمانی خود را با دمای این آب‌ها وفق داده‌اند، که این پدیده در نوع خود پدیده‌ای جدید گزارش شده است.

ماهی‌هایی که این سفر اودیسه‌مانند را صورت داده‌اند، 11 سانتی‌متر طول دارند و گفته می‌شود با تغذیه از سایر موجودات زنده در قایق بقا یافته‌اند.

الن پلوس از «سازمان ماهی و حیات وحش» واشنگتن بر این باور است که این قایق توانسته با قرار گرفتن قسمت عقبی‌اش در زیر سطح اقیانوس به‌طور مناسبی شناور شود.

 

نظر شما
ادامه