کد خبر: ۱۲۴۸۸
حکیم مهر - رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران از تولید 10.5 میلیون لیتر شیر در سال جاری خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت تا پایان امسال 20 هزار تن شیر خشک صادر می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، سیروس روستا اظهار کرد: وضعیت تولید شیر در کشور مناسب بوده و اگر همه ظرفیت تولید در کشور فعال شود می‌توان تا پایان سال 10.5 میلیون لیتر شیر تولید کرد.

وی با بیان این‌که در صورت افزایش تولید شیر می‌توان برای صادرات نیز برنامه ریزی کرد گفت: برای صادرات شیر خشک با معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه‌ای امضا شده تا در مرحله اولیه هزار تن شیر خشک صادر شود که اگر خلائی در تولید وجود نداشته باشد و روند صادرات تا پایان سال ادامه پیدا کند می‌توان میزان صاردات شیر خشک درسال 91 را به 20 هزار تن رساند.

رییس هیات مدیره اتحادیه دامداران ادامه داد: برنامه‌ای برای صادرات شیر خام نداشته و برای صادرات شیر بسته‌بندی شده پاستوریزه نیز اولویت با مصرف داخلی است.

روستا با اشاره به جلسه اخیر کارگروه تنظیم بازار برای بازنگری بر قیمت شیر و لبنیات عنوان کرد:‌در صورتی که کمک‌های دولتی افزایش یافته و کارخانه‌ها زیان نکنند می‌توانیم از افزایش قیمت شیر جلوگیری کرده و همانند سال گذشته در تنظیم بازار شیر موفق باشیم.چرا که در سال گذشته نیز با کمک بخش‌های خصوصی و دولتی و با وجود افزایش قیمت همه محصولات، بازار شیر ثبات نسبی داشته و با تغییر چندانی در قیمت مواجه نشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته دامداران برای دریافت بهای شیر تحویلی خود به کارخانجات داشتند اظهار امیدواری کرد تا در سال جاری با هماهنگی بخش خصوصی و کارخانجات فرآورده‌های لبنی مشکلات سال گذشته تکرار نشود.

 

نظر شما
ادامه