کد خبر: ۱۲۱۸۶

حکیم مهر - معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه 40 درصد داروهای مورد استفاده در دامپزشکی آنتی بیوتیک است، گفت: هیچ داروی هورمونی استفاده نمی‌شود.

دکتر محسن مشکوة در مراسم افتتاحیه طرح ردیابی محصولات مرغ که به صورت آزمایش و برای اولین بار در کشور ظهر پنج شنبه با حضور مسئولان سازمان دامپزشکی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران استان قم در کشتارگاه صنعتی طیورنگین قم برگزار شد، اظهار داشت: با اجرای طرح ردیابی و بارکد گذاری برروی هر محصول علاوه بر اطمینان بخشی به مصرف کننده از مشخصات و سالم بودن محصول از آمار‌ها و اطلاعات نادرست هم جلوگیری می‌شود.

وی در این زمینه بیان داشت: هوشمند سازی محصولات به وسیله بارکد گذاری بر روی آن، کمک بسیار زیادی به تعادل نگه داشتن بازار عرضه و تقاضا کرده چرا که با داشتن آمار‌ها و اطلاعات صحیح از تولیدات و عرضه آنها به بازار، مدیران و مسئولان در برنامه ریزی‌های خود با اطمینان خاطر می‌توانند عمل کنند.

40 درصد داروهای مورد استفاده در دامپزشکی آنتی بیوتیک است

معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: 40 درصد داروهای مورد استفاده در دامپزشکی آنتی بیوتیک است و هیچ داروی هورمونی استفاده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: 244 واحد صنعتی طیور در کشور فعالیت دارند و هیچ کشتارگاه سنتی در کشور فعالیت ندارد.

مشکات افزود: بیش از 26 هزار واحد مرغداری در کشور فعالیت می‌کنند که امید است همه این واحد‌ها به سیستم هوشمندسازی محصولات متصل شوند.

اجرای طرح "ردیابی محصولات" گامی در راستای تضمین کیفیت فراورده است

مدیرکل دامپزشکی استان قم نیز در این مراسم با بیان اینکه بیش از 40 درصد مرغ استان از کشتارگاه صنعتی طیورنگین قم تامین می‌شود تصریح کرد: طرح تضمین کیفیت فراورده یکی از طرح‌هایی بود که در راستای تولید غذای سالم به اجرا در آمد و بارکد گذاری محصولات به وسیله یک سیستم هوشمند گامی در جهت اجرای این طرح است.

محمد مهدی رفیعی ابراز داشت: مصرف کننده می‌تواند با ارسال شماره بارکد آن مرغ به سامانه پیام کوتاه 30008903 از مشخصات و سالم بودن مرغ اطمینان حاصل کند.

وی ادامه داد: این طرح به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و امید است طرح تکمیلی با همکاری سازمان دامپزشکی در تمام کشتارگاه‌ها به زودی اجرا شود.

 

نظر شما
ادامه