کد خبر: ۱۲۱۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: گستره نظارت اداره کل دامپزشکی بر سلامت فرآورده های خام دامی از مرتع، جایگاه های نگهداری و پرورش دام آغاز و تا لحظه عرضه به مصرف کننده ادامه می یابد.

دکتر بهراد زندیه افزود: هم اکنون اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی کنترل بهداشتی، نظارت برنقل وانتقال دام، طیور و فرآورده های خام دامی، صدور گواهی بهداشتی، نظارت بهداشتی جایگاه ها، مراتع، محل نگهداری دام و سایر تاسیسات مربوط به پرورش دام، کارخانه های تولید خوراک دام و همچنین کشتارگاهها و کارخانه های بسته بندی فرآورده های خام دامی را بر عهده دارد.

وی هدف اصلی از فرایند کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های دامی را تامین سلامت مصرف کنندگان ذکر کرد و گفت: کنترل بهداشتی فرآورده های دامی، شناسایی، ارزیابی و کنترل و مخاطره های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک را شامل می شود.

زندیه با بیان اینکه غذا می تواند به عنوان یک حامل، بسیاری از اجرام عفونی و غیرعفونی را در خود حمل کند ادامه داد: برنامه نظارت بهداشتی این اداره از مزرعه تا سفره می تواند از بروز بسیاری از بیماریهای عفونی وغیرعفونی جلوگیری نماید.

وی با بیان اینکه بیماری های غذا زاد یا بیماریهای منتقله از طریق مواد غذایی در گروه بیماری های روده ای قرار می گیرند و به دنبال مصرف غذاهای آلوده به میکرو ارگانیسم های ناخواسته و یا سموم آنها رخ می دهند افزود: در این راستا تولید فرآورده های دامی سالم، پیشگیری و حذف فرآورده های فاقد کیفیت، ارتقا سطح بهداشت و کیفیت فرآورده های دامی و کاهش ضایعات در دستور کار دامپزشکی استان قرار گرفته است.

زندیه در خاتمه تصریح کرد: این اهداف با برنامه های بهبود شرایط بهداشتی نگهداری و پرورش، اجرای طرح ملی پایش باقیمانده ها، ساماندهی کشتارگاههای دام و طیور، نظارت بر حمل و نقل و همچنین تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک دنبال می شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۱
0
0
فقط حرف حرف حرف تا کی ، نمی دونم ؟!
نظر شما
ادامه