کد خبر: ۱۲۱۶

حکیم مهر -  مسوول کلینیک دام‌های کوچک در اصفهان گفت: طبق تحقیقی در اصفهان بر روی 90 نفر که 45 نفر آن‌ها گربه خانگی نگهداری می‌کردند و 45 نفر دیگر هیچ ارتباطی با گربه نداشته‌اند، به این نتیجه رسیدیم که 45 نفر دوم که ارتباطی با گربه ندارند، به نوعی بیماری انگلی که گربه در طول 15 سال زندگی خود 3 روز آن را دفع می‌کند، مبتلا هستند.

سام ترکان اظهار داشت: این بیماری انگلی از طریق گوشت، سبزی و... نیز قابل انتقال به افراد است.

وی افزود: گربه تمیزترین حیوان خانگی است، خانواده‌های ساکن در مناطق کویری مانند اصفهان به نگهداری این حیوان بیشتر از دیگر حیوانات علاقه‌مند هستند.

مسوول کلینیک دام‌های کوچک در اصفهان تصریح کرد: نگهداری حیوانات در منازل نیازمند شرایط خاصی از جمله شرایط بهداشتی، ارتباط با دامپزشک، صرف وقت برای تربیت حیوان و... است.

ترکان بیان داشت: نگهداری حیوان در منازل می‌تواند موجب رافت قلب در افراد شده و حس مسوولیت را در فرزندان تقویت کند.

مسوول کلینیک دام‌های کوچک در اصفهان افزود: در حال حاضر بین 3 تا 4 هزار حیوان خانگی در 17 کلینیک اصفهان پرونده دارند و نام آن‌ها در این کلینیک‌ها ثبت شده است که به نظر من بیشتر این حیوانات سگ و سپس پرنده‌های زینتی هستند.

وی گفت: حیوانات بیماری‌های خاصی دارند که برای پیشگیری از آن‌ها باید واکسیناسیون شوند و لازم است که هر 6 ماه یک بار آن‌ها را به نزد دامپزشک برد.

 

نظر شما
ادامه