کد خبر: ۱۲۱۵۹

حکیم مهر - معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: قاچاق کالا 24 میلیارد دلار خسارت به اقتصاد ایران وارد می‌کند.
جواد کمالی در ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان کرمان اظهار داشت: قاچاق کالا بزرگترین معضل اقتصاد ایران در سطح منطقه و جهان است.

وی بیان کرد: انجام قاچاق 24 میلیارد دلار کالا به معنای خسارت 24 میلیارد دلاری به اقتصاد ایران است که 700 هزار تا 900 هزار شغل را از بین می‌برد و به تولیدات و کارخانه‌های داخلی خسارت وارد می‌کند.

کمالی با بیان اینکه معتقدیم قاچاق کالا یکی از مباحث مهم در ایران است، افزود: این بحث باید جدی گرفته شود و توجه ویژه‌ای نسبت به بحث کالای قاچاق و پیگیری مصوبات ستاد مبارزه با کالای قاچاق استان کرمان صورت گیرد.

وی با اشاره به شلوغی بعضی از جایگاه‌های عرضه فرآورده‌های نفتی در سطح استان کرمان خواستار پیاده‌سازی روش مؤثر برای کوتاه شدن این صف‌های طولانی شد.

4 کشتارگاه نیمه‌تمام کرمان در انتظار بودجه

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این نشست اظهار داشت: چهار کشتارگاه دام در استان کرمان نیمه‌تمام مانده‌اند و نیازمند اختصاص بودجه مورد نیاز هستند.

بیژن دهقانی ابراز داشت: کشتارگاه شهرستان بم به یک میلیارد تومان بودجه نیاز دارد و برای تکمیل کشتارگاه‌های کرمان، سیرجان و رفسنجان نیز به حدود 5 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وی خاطر نشان کرد: اقداماتی برای راه‌اندازی کشتارگاه رفسنجان در حال انجام است و به نظر می‌رسد این کشتارگاه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

دهقانی حمایت از سرمایه‌گذاری در صنعت دام و اصلاح سیستم سنتی کشتار و پرورش دام را ضروری دانست و اظهار داشت: پلاک‌گذاری دام‌ها از سوی نهادهای ذیربط نقش مهمی در شناسایی دام‌های بومی دارد.

 

نظر شما
ادامه