کد خبر: ۱۱۹۸۵

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی گفت: 2100 واحد طیور گوشتی در خراسان‌رضوی وجود دارد که نشان‌دهنده سهم بالای این استان در صنعت طیور گوشتی در کشور است.
دکتر ناصرمرگان ازغدی در مراسم افتتاح پروژه مجتمع تبدیلی طیور بهاران پروتئین خراسان اظهار داشت: صنعت طیور خراسان‌رضوی از صنایع مهم است و جایگاه مطلوبی میان استان‌های کشور دارد.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی رتبه دوم در صنعت طیور گوشتی در کشور را دارد، ادامه داد: حدود 2 هزار و 100 واحد طیور گوشتی در خراسان‌رضوی وجود دارد که مراحل جوجه‌ریزی را انجام می‌دهند.

ازغدی بیان کرد: سال گذشته در خراسان‌رضوی حدود 70 میلیون جوجه‌ریزی انجام شد و در سال جاری تاکنون حدود 61 میلیون جوجه‌ریزی صورت گرفته که تا پایان‌ سال رشد فزاینده‌ای را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی با اشاره به کسب مقام دوم طراحی و تولید واحدهای تخم‌ریزی در خراسان‌رضوی،‌ عنوان کرد: خراسان‌رضوی در طراحی و تولید واحدهای طیور تخم‌گذار رتبه خوبی را در کشور دارد و اقدامات مطلوبی در این مسیر انجام داده است.

وی در ادامه افزود: میزان مصرف سرانه کشور در بحث طیور گوشتی نسبت به سال‌های گذشته رشد بسیاری داشته و در حال حاضر حدود 22 کیلوگرم است که در مقایسه با سرانه مصرف گوشت قرمز آمار بالاتری دارد.

ازغدی خاطر نشان کرد: صنعت طیور گوشتی کشور در دنیا رتبه خوبی دارد و خراسان‌رضوی در کشور از این رتبه سهم بالایی را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 15 واحد کشتارگاه صنعتی با ظرفیت‌های بسیار بالا در خراسان‌رضوی وجود دارد که حدود 9 واحد آن 4 هزار قطعه در ساعت، یک واحد 6 هزار قطعه در ساعت و مابقی 2 هزار قطعه در ساعت ظرفیت دارند.

وی در ادامه گفت: کشتارگاه بهاران پروتئین با ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت ظرفیت جدیدی را در این صنعت در خراسان‌رضوی به وجود می‌آورد.

ازغدی با تاکید بر اینکه بهداشت مهمترین پایه در صنعت طیور گوشتی است، یادآور شد: رعایت بهداشت از زمانی که جوجه‌ریزی انجام می‌شود تا زمانی که محصول وارد خانه‌ مصرف کننده می‌شود باید مورد تاکید مسئولان قرار گیرد و از اهمیت بالایی در این زمینه برخوردار است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌رضوی متذکر شد: کیفیت کشتار در کشتارگاه‌ها و رعایت بهداشت می‌تواند از مواردی باشد که در ارزش‌گذاری محصولات دامی مورد تاکید قرار بگیرد و می‌توانیم با استفاده از این موارد محصولات باکیفیت‌تری را به بازار عرضه کنیم.

 

نظر شما
ادامه