کد خبر: ۱۱۸۸۴
حکیم مهر - رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی از تولید 70 نوع واکسن و فرآورده‌ بیولوژیک در این موسسه خبر داد.

دکتر قدکچی خاطرنشان کرد: موسسه رازی این میزان تولیدات را با حجمی نزدیک به 30 میلیون دز واکسن انسانی،‌حدود 320 میلیون دز واکسن دامی ونزدیک به 3 میلیارد دز واکسن طیور به بازار عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی از سال 1303 فعالیت خود را آغاز کرده است که در ابتدا وظیفه تولید واکسن‌های دامی و سرم‌های مورد نیاز را بر عهده داشت اما از سال 1324 تولید واکسن‌های انسانی را نیز در دستور کار خود قرار داده است، افزود: انواع مختلفی از واکسن‌های دام، طیور و آبزیان تا پیچیده‌ترین فرآیندها در تولید واکسن‌های انسانی در این موسسه انجام می‌شود. از 9 واکسن مورد استفاده در انسان، هفت نوع در موسسه تولید می‌شود.

تولید 100 هزار آمپول ضد مارگزیدگی و ضد عقرب گزیدگی

به گفته وی علاوه بر این، آنتی سرم‌های درمانی مصرف انسانی بالغ بر 100 هزار آمپول ضد مارگزیدگی و ضد عقرب گزیدگی شامل پلی والان ضد مار گزیدگی، پلی والان ضد عقرب گزیدگی، منو والان ضد مار گزیدگی و منو والان ضد عقرب گزیدگی نیز در موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی تولید می‌شود.

رییس موسسه رازی تصریح کرد: هم اکنون واکسن‌های ویروسی شامل MMR (سرخک، سرخجه، اوریون،)، MR(سرخک، سرخجه) و MM (سرخک، اوریون) و فلج اطفال واکسن‌های باکتریایی شامل سه گانه (ثلاث) ضد دیفتری، کزاز و سیاه سرفه، دوگانه بزرگسالان (توام) ضد دیفتری و کزاز و دوگانه خردسالان (توام) ضد دیفتری و کزاز و واکسن کزاز در موسسه تولید می‌شود.

 

نظر شما
ادامه