کد خبر: ۱۱۷۰۶

حکیم مهر - به‌دلیل افزایش قیمت تخم‌مرغ در سطح شهر، میزان کمتری از این محصول در میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه انجمن صنفی مرغ تخم‌گذار با اعلام این مطلب در واکنش به کمبود تخم‌مرغ در میادین میوه و تره‌بار گفت: تفاوت قیمت تخم‌مرغ در میادین و بازار آزاد باعث شده که تخم‌مرغ تولید بدون بسته‌بندی در خرده‌فروشی‌های سطح شهر به فروش برود.

عبدالرضا رسول‌زاده افزود: باید سقف و کف قیمتی برای تخم‌مرغ در نظر گرفته شود و تنها زمانی که قیمت آن در بازار مصرف افزایش پیدا می‌کند، جلوی صادرات آن گرفته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سقف ماهانه هفت‌هزار تن برای صادرات تخم‌مرغ در نظر گرفته شده است که به‌دلیل جلوگیری از افزایش قیمت، از میزان صادرات آن کاسته می‌شود.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه هزینه‌های تولید تخم‌مرغ افزایش یافته است، ادامه داد: سویا و ذرت در چند روز گذشته پنج درصد افزایش قیمت یافته است، به‌طوری‌که هر کیلوگرم ذرت 620 تومانی به 720 تومان و سویا به یک‌هزار و 280 تومان رسید.

رسول‌زاده تصریح کرد: برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار، مانند فرآورده‌های لبنی، جلسات منظم در ستاد تنظیم برگزار شود و از نگاه نقطه‌ای به این محصول پرهیز شود.

وی درباره فرصت‌هایی که با صادرات مرغ در این صنعت ایجاد می‌شود، یادآور شد: با صادرات تخم‌مرغ، مهم‌ترین مشکل مرغداران یعنی مازاد تولید حل می‌شود و محصول خود را روانه بازارهای جدید می‌کنند.

رسول‌زاده در پایان تأکید کرد: این امر به افزایش تولید، اشتغال‌زایی و تولید پایدار منجر می‌شود.

 

نظر شما
ادامه