کد خبر: ۱۱۶۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: دامپزشکی نقش مهمی در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی دارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان، ˈمحمدرضا پورابراهیمیˈ، در بازدید از اداره کل دامپزشکی استان کرمان، نقش دامپزشکی را در تامین بهداشت جامعه و امنیت غذایی بسیار مهم خواند.

وی با قدردانی از دغدغه های مجموعه دامپزشکی در زمینه بهداشت جامعه و سلامت فرآورده های غذایی با منشاء دامی، اظهار کرد: دامپزشکی از جمله مجموعه های زحمت کشی است که با وجود وظایف خطیر و مسوولیت های سنگین به دور از هر هیاهو و جنجال به ارایه خدمات می پردازد.

وی افزود: نقش و جایگاه دامپزشکی در تامین بهداشت جامعه از طریق مبارزه با بیماری های مشترک و تامین امنیت غذایی مردم بسیار مهم و حیاتی است.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به زحمات و نظارت های دقیق دامپزشکی در بحث تولید گوشت، گفت: در ادامه این تلاش های دامپزشکی، بحث احداث کشتارگاه های صنعتی باید با جدیت پیگیری شود.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس نیز پیگیر واگذاری تسهیلات به متقاضیان احداث کشتارگاه های صنعتی دام خواهند بود.

پور ابراهیمی، با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای صنعت دامپروری استان توسط صنایع آلاینده، بیان کرد: این صنایع باید سهم خود را از مشکلات و آلایندگی های ایجاد شده به بخش های مرتبط از جمله دامپزشکی بپردازند.

وی ادامه داد: مدیران این صنایع می بایست ضمن حرکت به سمت حذف آلایندگی کارخانجات و معادن، با انتقال درصدی از درآمدهای خود به بانک های استان کرمان زمینه پرداخت تسهیلات به دامداران و سایر اقشار جامعه را فراهم کنند.

نماینده مردم شهرستان های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه برای رفع مشکلات بیمه کشاورزی در استان کرمان مبلغ 850 میلیارد ریال اختصاص یافته است، گفت: برای رفع مشکلات بیمه دام نیز می بایست آسیب شناسی و پیگیری کافی انجام شود.

وی با اشاره به بالا بودن سطح علمی مجموعه دامپزشکی استان کرمان، جایگاه دامپزشکی را فراتر از جایگاه کنونی دانست و عنوان کرد: از بخش دامپزشکی در راستای ارتقای تولیدات دام و طیور که تضمین کننده امنیت غذایی است، حمایت می کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان هم با اشاره به مشکلات و چالش های موجود در بخش دامپزشکی و ارایه پیشنهادات لازم، به پایین بودن بودجه هزینه ای بخصوص عمرانی دامپزشکی استان کرمان اشاره و بیان کرد: با توجه به وظایف خطیر دامپزشکی در تامین بهداشت دام و امنیت غذایی مردم، مبارزه با بیماری های مشترک، حمایت از اشتغال موجود و ایجاد بسترهای بهداشتی لازم جهت ایجاد فرصت های شغلی پایدار و توسعه استان کرمان و سایر وظایف خطیر دامپزشکی خواستار توجه بیشتر نمایندگان مجلس به این حوزه هستیم.

ˈبیژن دهقانیˈ، افزود: دامپزشکی تنها ارگانی است که برای ارایه خدمات می بایست به درب خانه تک تک بهره برداران مراجعه نماید که این امر باعث افزایش هزینه ها می شود.

وی وجود یک مجموعه دامپزشکی قدرتمند را ضامن سلامت جامعه به خصوص در بخش بهداشت موادغذایی دانست و گفت: بدون حمایت و اصلاح پایه های بودجه ای نمی توانیم به اهداف مهم و حیاتی خود برسیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به پایین بودن حقوق دامپزشکان با وجود سختی ها و مخاطرات زیاد کار مانند بیماری های مشترک و ماموریت در مناطق آلوده و صعب العبور افزود: رعایت عدالت و مناسب سازی پرداخت ها به همکاران باعث ایجاد انگیزه لازم برای خدمات رسانی مطلوب به بهره برداران خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ئ
|
-
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
0
0
چند دامپزشک در مجلس داریم؟؟؟؟
نظر شما
ادامه