کد خبر: ۱۱۶۵۶

حکیم مهر - جانشین شبکه دامپزشکی ماکو گفت: مرغداری‌ها و روستاهای ماکو برای پیشگیری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مورد پایش و بررسی قرار گرفتند.
خانم آیرم در جلسه پیشگیری از بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سالن جلسات فرمانداری ماکو برگزار شد، اظهار داشت: ستاد پیشگیری از بیماری‌ آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماکو با هدف آمادگی کامل در برابر این بیماری و جلوگیری از شیوع احتمالی آن در شهرستان ماکو تشکیل شده است.

وی با اشاره به وجود تالاب‌های متعددی در این شهرستان، تصریح کرد: این تالاب‌ها عمدتاً مرزی هستند و علاوه بر آن دریاچه پشت سد ارس را نیز در این شهرستان داریم که پرندگان برای زمستان‌گذرانی در این تالاب‌ها مستقر هستند.

آیرم با بیان اینکه هر سال در فصل زمستان شاهد زمستان گذرانی پرندگان در این تالاب‌ها هستیم، افزود: با شروع فصل سرما شاهد شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستیم.

این مسئول با تاکید بر آمادگی هر چه بیشتر مسئولان این حوزه، خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی لازم است تا تمام مسئولان این حوزه آمادگی لازم برای مبارزه با این بیماری را داشته باشند.

جانشین شبکه دامپزشکی ماکو با اشاره به پایش مرغداری‌های ماکو، گفت: بر این اساس تمام مرغداری‌های ماکو پایش و از نظر بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به سلامت تمام مرغداری‌های ماکو، اعلام کرد: در 9 ماه گذشته 400 مورد از مرغداری‌ها مورد نمونه‌برداری قرار گرفتند.

آیرم با اشاره به پایش مرغ‌ها و پرندگان موجود که در روستاها نگهداری می‌شوند، اذعان داشت: برای جلوگیری از شیوع این بیماری بازرسی‌های لازم نیز از روستاها انجام گرفته و نگرانی در این ارتباط وجود ندارد.

 

نظر شما
ادامه