کد خبر: ۱۱۶۱۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خراسان شمالی، جنوب کرمان و خاتم

 

معاون اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد :
مایه‌کوبی 3 میلیون و 600 دام در خراسان شمالی


معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از مایه‌کوبی سه میلیون و 621 هزار و 560 راس دام در راستای کنترل بیماری‌های اختصاصی و واگیردار طی امسال در این استان خبر داد.
حمید رمضانی اظهار کرد: این تعداد دام سبک و سنگین بر ضد بیماری‌های واگیردام شامل؛ آبله، تب برفکی و ... مایه کوبی شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خراسان شمالی برای مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام تصریح کرد: در این راستا 947 هزار و 537 نوبت سر دام در برنامه مبارزه با این انگل‌ها مورد سمپاشی قرار گرفت.

رمضانی همچنین با اشاره به فعالیت‌های انجام شده برای سمپاشی جایگاه‌های دام در راستای مبارزه با انگل‌های خارجی بدن دام گفت: افزون بر 259 هزار متر مربع از جایگاه‌های دام استان نیز مورد سمپاشی قرار گرفت.

وی این اقدامات را در راستای تأمین غذای سالم برای شهروندان عنوان کرد که با استفاده از ظرفیت دامپزشکی و توان بخش خصوصی انجام شده است.

خراسان شمالی از قطب‌های مهم پرورش دام در کشور به شمار می‌رود.

 

--------------------------

 

بازدید کارگروه ساماندهی دام جنوب کرمان از منطقه جازموریان


کارگروه ساماندهی دام جنوب کرمان همزمان با آغاز طرح ساماندهی به دعوت اداره کل دامپزشکی این استان از منطقه جازموریان بازدید کردند.

در این بازدید مدیران کل منابع طبیعی،امورعشایری،دامپزشکی وفرمانداران شهرستان های رودباروقلعه گنج ،معاونین فرمانداران،معاونت اموردام سازمان جهادکشاورزی،مدیران جهادکشاورزی شهرستانهای رودباروقلعه گنج وتعدادی از خبرنگاران وافراد محلی حضور داشتند.

--------------------------

 

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان خاتم اعلام کرد:
به سود جویان اجازه به خطر انداختن سلامت جامعه را نخواهیم داد


 در بازرسی مشترک صورت گرفته از واحد های عرضه مرغ وماهی شهرستان خاتم در استان یزد از یک واحد عرضه جمعا 110کیلوگرم ماهی منجمد در بسته بندی غیرمجاز و غیر بهداشتی کشف و معدوم گردید.

محمدعلی زارع چاهوکی سرپرست شبکه دامپزشکی خاتم ضمن تشکر از همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان با بازرسین این شبکه بر لزوم نظارت شدید بر عرضه فرآورده های خام دامی که بخش مهمی از سبد غذایی خانواده های را شامل می شود تاکید کرد.
وی در ادامه اظهار داشت به سود جویان اجازه به خطر انداختن سلامت جامعه را نخواهیم داد و با تشدید نظارت های بهداشتی، امنیت غذایی را برای همشهریان بوجود می آوریم.

 

نظر شما
ادامه