کد خبر: ۱۱۵۸۲

حکیم مهر - خبرگزاری آریا نوشت : " سازمان بازرسی کل کشور، بررسی اسناد و مدارک موجود در باره جعل نشانه و زیر پا گذاشتن حق مالکیت معنوی توسط سازمان دامپزشکی کشور را آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سازمان بازرسی کشور به دنبال شکایت محسن جمالی هنرمند گرافیست از سازمان دامپزشکی در خصوص جعل نشانه طراحی شده این هنرمند به وسیله سازمان دامپزشکی کشور، اقدام میدانی خود را آغاز کرد.
سازمان بازرسی کل کشور جوابیه جدیدی برای شکایت محسن جمالی از سازمان دامپزشکی ارسال کرده است. متن این جوابیه به این شرح است:
«پس از طی مراحل قانونی برای رسیدگی به شکایت شما پرونده‌ای در سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و بازرسان این سازمان رأساً رسیدگی میدانی خود را به موضوع شکایت شما آغاز نمودند».
یادآور می‌شود محسن جمالی چندی پیش از سازمان دامپزشکی مبنی بر جعل اثر طراحی شده توسط وی به نام فرد دیگر، شکایت کرده بود. سازمان بازرسی هم به سازمان دامپزشکی تا 16 آذر فرصت داده بود تا به این شکایت پاسخ دهد که با پایان یافتن این زمان، سازمان بازرسی تحقیقات میدانی خود را آغاز کرده است.
به این ترتیب به نظر می‌رسد شکایت محسن جمالی از سازمان بازرسی کشور وارد مرحله جدیدی شده است و فرآیند دادرسی به شکایت این هنرمند در جهت احقاق حق قدمی به جلو برداشته است. باید توجه داشت با وجودی که قانون حمایت از حقوق مؤلفان و مصنفان آثار هنری در کشور ایران از دهه چهل شمسی تا کنون به شکل مصوب به دستگاه های دولتی و اداری و قضایی کشور ابلاغ شده است، اما به دلایل گوناگون تا کنون از سوی بسیاری افراد و نهادها زیر پا گذاشته شده است، به همین دلیل مراحل رسیدگی به این پرونده در جهت احقاق حقوق حقه هنرمندان کشور و اعتلای کلی فرهنگ و هنر کشور از اهمیت بالایی برای جامعه هنری برخوردار است."

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه