کد خبر: ۱۱۵۷۸

حکیم مهر - همانطور که هریک از بازدیدکنندگان خانه ـ موزه همینگوی می‌دانند، به جز ماشین تایپ، تختخواب فلزی و برخی از محبوب‌ترین آثار بر جای مانده از او، نسل جدید گربه‌های این نویسنده نیز تا به امروز به حیات خود در این خانه ادامه می‌دهند.
به گزارش نیویورک‌تایمز، تورلیدرهای این خانه هرروز برای بازدیدکنندگان این موزه توضیح می‌دهند که چطور از نخستین گربه‌ای که به خانواده همینگوی هدیه داده شد، این گربه‌ها تجدید نسل کردند و به وجود آمدند و همینگوی چقدر آنها را دوست داشت و چگونه در کنار همینگوی در تختخواب او جا داشتند.

با این حال همین گربه‌ها به موضوع مناقشه‌برانگیزی تبدیل شده‌اند و دادگاه ایالتی آمریکا رای داده که این گربه‌ها باید تحت قانون حمایت از حقوق حیوانات قرار بگیرند؛ چون این موزه با تکثیر این گربه‌ها آنها را به دوستداران همینگوی می‌فروشد یا از آنها برای تبلیغات استفاده می‌کند.

 

خانه‌ای که همینگوی در آن به زندگی خود خاتمه داد، در همان سال یعنی 1961 خریداری شد و سال 1964 به عنوان موزه شروع به کار کرد. مایکل مارووسکی از نوادگان کسی که این خانه را خرید می‌گوید، از این گربه‌ها به خوبی مراقبت می‌شود، اما از آنجا که قانونی وجود دارد که می‌گوید باید حیوانات نمایشی به شیوه دیگری نگهداری شوند این مشکل به وجود آمده است.

این گربه‌ها که اسم شخصیت‌های معروف روی آنها گذاشته شده سال‌هاست هر هفته میزبان بازدیدکنندگان این خانه ـ موزه هستند.

(ارنست همینگوی با گربه‌هایش در این تصاویر دیده می‌شود)

به گفته مالک موزه این گربه‌ها در این مکان بسیار سرخوشند و نخستین بازرسی که برای بررسی وضعیت آنها در سال 2005 عازم این خانه شد، آنها را حسابی چاق، شاد و آسوده توصیف کرد.

همینگوی گربه‌ها را دوست داشت و در آثارش بارها از آنها نام برده است.

نظر شما
ادامه