کد خبر: ۱۱۵۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - جلسه دادگاه حمزه‌علی انصاری متهم اصلی کشتار و سلاخی سه قلاده خرس در شهرستان سمیرم، 25 دی سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات با اشاره به برگه احضار ارسالی از طرف دادگستری استان اصفهان خطاب به وکیل انجمن گفت: توقع ما این است که با این چنین اقداماتی ذهنیت افراد نسبت به آزار و اذیت حیوانات تغییر کند و افرادی که اقدام به کشتار و آزار حیوانات می‌کنند بدانند که این چنین مجازات‌هایی در انتظارشان است هرچند که در قوانین محیط زیستی ضعف‌های قانونی و خلاءهایی وجود دارد.

سیدجاوید آل‌داوود افزود: شهریورماه سال 90 فیلمی به دفتر انجمن حمایت از حیوانات رسید که در آن دو شکارچی اقدام به کشتار یک قلاده خرس مادر و دو توله‌اش کرده بودند.

وی با بیان اینکه خرس‌های سمیرم، سمبل مظلومیت حیات وحش هستند، خاطرنشان کرد: در این فیلم که توسط عاملان این جنایت ثبت شده بود پس از کشتار خرس مادر، شکم توله‌ها را دریده و در حالی که احشاء آنها بیرون ریخته شده بود و ضجه می‌زند توسط عاملان جنایت با رفتارهای جنون‌آمیز به اطراف پرتاب می‌شدند.

آل‌داوود ادامه داد: پس از اطمینان از صحت این فیلم، خبر بر روی سایت انجمن حمایت از حیوانات قرار گرفته و به سرعت در رسانه‌ها منتشر که موجب تألم و تأثر دوستداران محیط زیست و حیوانات شد.

رئیس انجمن حمایت از حیوانات تأکید کرد: پخش گزارش‌هایی از این فاجعه در رسانه‌های خارجی و داخلی باعث شد تا توله خرس‌های سمیرم به‌عنوان سمبل مظلومیت حیات وحش ایران شناخته شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته این موضوع به‌طور جدی از سوی انجمن پیگیری شد تا با مجازات عاملین این فاجعه مرهمی بر دوستداران محیط زیست کشور باشد.

پیش از این رئیس انجمن حمایت از حیوانات در این باره گفته بود: اگر شرایط برای برخورد قاطعانه‌تر با عاملین کشتار حیوانات و اذیت و آزار آنها وجود داشت، احتمال وقوع چنین ماجراهایی کاهش پیدا می‌کرد. این در حالی است که متهم ردیف اول پرونده خرس‌ها که دستگیر شده بود، با پرداخت وثیقه 20 میلیون تومانی از زندان آزاد شد که عین نقض حقوق حیوانات در کشور است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
0
0
واقعاآدم شرمش میشه روی بعضی از هم نوع هاش اسم آدم بگذاره.حیوانات هم از روی گرسنگی به همدیگر حمله می کنند فقط نوع بشر است که برای تفریح حیوان می کشد.
نظر شما
ادامه