کد خبر: ۱۱۴۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - مراسم هفته پژوهش و فناوری سال 1391 و سیزدهمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر کشور، با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونین وزیر علوم، جمعی از روسای دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی،روسای پارک های علم و فناوری، اساتید، پژوهشگران و دانشجویان 25 آذرماه به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی در تالار ابوریحان مرکزهمایش‌های بین‌المللی دانشگاه برگزار شد. 
 به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، دکترمحمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه، ضمن خیر مقدم به مهمانان محترم، در سخنانی با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص پژوهش گفت: پژوهش یک طیف بهم پیوسته و چند وجهی است که در دو حوزه بالادستی و پایین دستی قابل تبیین و بررسی است.

وی افزود: در حوزه پایین دستی، کسب منفعت اقتصادی و اجتماعی مد نظر است؛ برتری در سند چشم انداز در منفعت اجتماعی باید ماهوی باشد؛ در قرآن برتری در تقوا است.
وی با اشاره به ارتباط پژوهش و تزاید ایمان تاکید کرد: پژوهش در طبیعت، تقویت کننده ایمان به حق تعالی است و مشاهده آغاز خلقت راهگشای یقیین به آخرت است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی در خصوص اهداف بالادستی اظهار داشت: در پژوهش‌های بالا دستی شعار برتری مد نظر است.
دکتر طهرانچی با بیان اینکه پژوهش‌های ما هدفمند انجام می‌شوند، گفت: ماهیت پژوهشی که ما دنبال می‌کنیم با پژوهشی که غیر اسلام دنبال می‌کند متفاوت است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به 8آذرماه دومین سالگرد شهادت شهید شهریاری اظهار داشت: دانشگاه شهید بهشتی افتخار دارد در کنار شهید علی‌محمدی، شهید شهریاری را نیز به اسلام تقدیم کرده است و تا ابد این افتخار در این دانشگاه باقی می‌ماند.

دکتر کامران دانشجو وزیر علوم در سخنانی، با بیان اینکه رویکرد تبدیل علم به ثروت در دولت دهم موجب رشد پژوهش‌های تقاضامحور و ارتباط صنعت و دانشگاه شده است،‌  اظهار کرد : در مراسم هفته پژوهش سال گذشته بر اساس توصیه  رئیس‌جمهور 38 طرح کلان ملی با اعتبار 2هزار 500میلیارد تومان در شورای عتف به تصویب رسید.

وی با اشاره به قراردادهای این وزارتخانه با وزراتخانه‌های نفت و صنایع و سازمان محیط زیست بیان کرد : این قراردادها اعتباری بالغ بر 400میلیارد تومان دارند و در حال حاضر موجب ارتباط صنعت و دانشگاه شدند.
 وی ازسه برابر شدن تعداد نشریات علمی و پژوهشی کشور خبرداد وگفت: تعداد این نشریات از 192 به 666 مجله افزایش یافته است.

 وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها فکر می‌کنند که ISI قبله عالم بشریت است، با گسترش مجلات علمی و پژوهشی داخلی زمینه را به صورتی فراهم کرده‌ایم تا دانشمندان و محققان کشور بتوانند مقالات خود را در این مجلات منتشر کنند.

دکتر دانشجو با اشاره به رشد 6 برابری تعداد فناوران شاغل در پارک‌های علم و فناوری کشور گفت: تعداد این فناوران از 3هزار  و 292 نفر در سال 84 به 21 هزار نفر در حال حاضر رسیده است.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزمون مقطع دکتری گفت:رشته‌ محل‌های مقطع دکتری از 680 در سال 84 به 2هزار و 244 رشته‌ محل در سال جاری افزایش یافته است و طی سه سال گذشته سه برابر رشد داشته و در حال حاضر 60هزار دانشجو در مقطع دکترا در کشور تحصیل می‌کنند.

دکتر دانشجو در خصوص جذب اعضای هیات علمی افزود:در پایان امسال 10هزار نفر به عنوان عضو هیات علمی جذب می شوند و رتبه ایران در علم در خاورمیانه اول و در نانو رتبه هشتم در جهان است.

محمد‌رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور نیز در سخنان خود با بیان اینکه در جهان امروز مبنای پیشرفت، رشد اقتصادی و توسعه سیاسی و توفیق برنامه ریزی توجه به امر پژوهش است، اظهار داشت: از آنجایی که توجه همه جانبه ای به علم نشده است باید مقوله پژوهش مسئله‌ی حیاتی و نیروی محرکه توسعه پایدار قرار گیرد و موفقیت های اخیر در پژوهش های هسته ای و سلول های بنیادی و سیستم های عصبی نتیجه تحقیقات پژوهشگران توانمند کشورمان است.

مهندس اسماعیل قادری‌فرد، دبیرستاد هفته پژوهش، با ارائه گزارشی گفت: در مراسم آغاز هفته پژوهش از 14 طرح برتر پژوهشی و فناوری به نیت چهارده معصوم (سلام‌الله علیهم) در حوزه‌های صنعت هوایی، نفت، فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم انسانی رونمایی می‌شود.

وی افزود: به مناسبت هفته پژوهش از بیست و پنجم تا سی ام آذرماه، مراسم متنوعی با شعار محوری «پژوهش تقاضامحور و تولید دانش بنیان، زیربنای اقتصاد مقاومتی» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

قادری فرد در پایان  اظهار داشت: برنامه‌های هفته پژوهش فردا با برگزاری دومین کنفرانس مدیریت فناوری در سالن همایشهای بین‌المللی صدا و سیما ادامه می‌یابد و روز پنجشنبه 30 آذرماه پژوهشگران کشور با حضور در مرقد امام راحل با آرمانهای ایشان تجدید بیعت کرده واز آنجا عازم قم و دیدار با مراجع عظام می‌شوند.

شایان ذکر است در بخش دوم سیزدهمین جشنواره تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر،  از 110 نفر از پژوهشگران برتر کشور تقدیر به عمل آمد.

در ادامه معاون اول رئیس جمهور، وزیر علوم، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، معاونین وزیر علوم، جمعی از روسای دانشگاه ها از غرفه های فن بازار که محصول یکسال تحقیق و پژوهش است بازدید نمودند.
بازدیداز غرفه های فن بازار مورد توجه و استقبال معاون اول رئیس جمهور و  وزرای علوم و دفاع قرار گرفت.
 

 

                         

 

 

 

 

 

نفر اول نشسته از راست : دکتر شایان / سمت چپ معاون اول رئیس جمهور : دکتر رنجبر بهادری

 


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۹
0
0
................. .
این هم عنوان مقاله نیچر که آبروی ایران برده شد:
Iranian ministers in plagiarism row
این هم لینک این مقاله:
http://www.nature.com/news/2009/090930/full/461578a.html
و یه ... دیگه از آقای بهبهانی وزیر سابق راه ...... Plagiarism scandal grows in Iran
لینک مقاله:
http://www.nature.com/news/2009/091209/full/462704a.html
خوب معلومه وقتی ..... به پست و مقام می رسه نظرش درباره کار علمی و تحقیقاتی چیه.
-
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
0
0
دکتر نجف زاده را نگفتید: اگه اشتباه نکنم نفر چهارم نشسته از چپ، هیات علمی دانشکده دامپزشکی اهواز
نظر شما
ادامه