کد خبر: ۱۱۴۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد اولین نانو دارو در درمان سالک را تولید کرده که این دارو در مرحله کارآزمایی بالینی است.

دکتر محسن تفقدی در نشست خبری هفته پژوهش و فناوری دانشکده علوم پزشکی مشهد که در ساختمان قریشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای نانو دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خاطر نشان کرد: تولید نانو داروی ضد سرطان سینادوکسوزوم و همچنین تولید داروی سالک از دستاوردهای نانو دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

وی افزود: تولید علم، مبنای رقابت‌های جهانی و منطقه‌ای است و رتبه بندی‌های جهانی براساس دستاوردهای علمی صورت می‌گیرد.

دکتر تفقدی گفت: کسب جایگاه مناسب علمی در جهان و منطقه باید در بازه‌های زمانی مشخص و بر اساس اسناد بالادست و تا پایان برنامه پنجم توسعه 1394 صورت گیرد.

عضو هیات علمی دانشکده داروسازی مشهد خاطر نشان کرد: ایران در سال‌های 2011 و 2012 در رتبه‌ی جهانی دارای رتبه 17 بوده است و تا پایان سال 2012 این رتبه بهبود خواهد یافت.

وی افزود: ما توانستیم در تولید علم در منطقه خاورمیانه ترکیه را پشت سر گذاشته و رتبه اول را کسب کنیم و هم ردیف روسیه در تولید علم شویم.

دکتر تفقدی خاطر نشان کرد: بر مبنای رتبه بندی‌های جهانی و در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جایگاه سوم قرار دارد و همچنین براساس کمیت و کیفیت پژوهشی این دانشگاه رتبه ششم را در کشور از آن خود کرده است.

وی افزود: در وضعیت رتبه‌بندی جهانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 2011 دارای رتبه‌ی 1905 بوده است و در سال 2012 به رتبه‌ی 1839 با 66 پله صعود ترقی داشته است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پژوهشکده علوم نوین دارویی در سال 91 تصویب شد و همچنین 12 پژوهشکده دیگر در شورا به تصویب رسیده و مدارک آن به تایید وزارت علوم درمان و پزشکی رسیده است.

وی در ادامه گفت: در سال‌های اخیر 733 طرح پژوهشی کار شده است که حدود 600 مقاله از آن در مجلات معتبر دنیا به چاپ رسیده است.

دکتر تفقدی خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت،‌درمان آموزش و پزشکی کشور صندوقی را به نام "صندوق سلامت ثامن" تاسیس کرده است که وظیفه ان حمایت از طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیاناست تا بتوان طرح‌ها و ایده‌های دانش بنیان را تجاری‌سازی کرد.

وی افزود: برگزاری ده‌ها کنفرانس داخلی و بین‌المللی، تالیف، ترجمه و انتشار 20 کتاب و نیز انتشار مجلات به زبان انگلیسی، تاسیس 21 مجله از فعالیت‌های انجام شده دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: 13 مجله از 21 مجله دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت فعال مقالات علمی پژوهشی را به چاپ می‌رسانند.

عضو هیئت علمی دانشکده داروسازی مشهد اظهار کرد: در روز پنج‌شنبه 30 اذر ماه از پژوهشگران برتر و محققین برتر دانشجو طی مراسمی در سالن رازی تجلیل به عمل خواهد آمد.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان افزود: در هفته آینده تور بازدید از پژوهشگاه بوعلی مشهد برای اصحاب رسانه تهیه دیده شده است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
وحید
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
0
0
امیدوارم از سال آینده بودجه بیشتری برای امر پژوهش وتحقیق اختصاص داده شود تا جایگاهی آنچه شایسته ماست در سطح بین الملل نصیبمان گردد.به تمامی پزوهشگرانی که چراغ راه ملت ما هستند خسته نباشید میگم. آقای دکتر لطفی زاده از شما هم بسیار ممنونم که همیشه فریاد تحصیلکرده های دامپزشکی روبه گوش مسوولین می رسونید، خسته نباشید.
نظر شما
ادامه