کد خبر: ۱۱۴۳۵

حکیم مهر - معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از مناطق زلزله زده زهان بازدید کرد.

دکتر محسن مشکوة در راس هیئتی از روستاهای شاج،حسین آباد،عباس آباد،زردان و نخ رود بازدید کرد و ضمن همدردی با زلزله‌زدگان از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات اهالی و دامداران این روستاها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی،وی با اشاره به تخریب صد در صدی جایگاه های نگهداری دام در روستاهای شاج و حسین آباد گفت : باتوجه به نبود مکان مناسب برای نگهداری احشام ،تردد دام و طیور در مناطق مسکونی،خطر انتقال بیماری های مشترک بین انسان و حیوان را افزایش می دهد.

وی همچنین اظهار داشت :باتوجه به سرمای هوا امکان ابتلای دام این مناطق به بیماری های تنفسی وجود دارد. معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد:تامین دارو در خصوص مبارزه با بیماری های دامی از طریق توزیع رایگان داروهای آنتی بیوتیک،سموم و شربت بین دامداران مناطق زلزله زده صورت گرفته و از امروز توزیع خواهد شد.

وی همچنین از ارسال مکمل های درمانی و تجهیزات و اقلام فنی به خراسان جنوبی طی هفته جاری خبرداد و افزود:باتوجه به اینکه دامپزشکی یکی از اولین ارگان ها حاضر در بروز بحران ها و تهدیدها می باشد، لذا تجهیز اکیپ های پشتبانی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه