کد خبر: ۱۱۳۹۰

حکیم مهر - معاون وزیر سیاست گذاری کشاورزی و مواد غذایی کشور اوکراین به همراه هیئتی از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه رازی الکساندر واسیلویچ سن معاون وزیرکشاورزی اوکراین به همراه هیئتی با حضور در موسسه رازی و بازدید از نمایشگاه دائمی روابط عمومی این موسسه در نشستی با حضور رئیس، معاونین و مدیر حوزه ریاست موسسه رازی شرکت نمود.
در این نشست ،دو طرف ضمن تبادل اطلاعات در زمینه واکسن و محصولات بیولوژیک، پیرامون همکاری های مشترک در این خصوص بحث و تبادل نظرکردند.
دکتر هادی قدکچی رئیس موسسه رازی در این نشست مشترک آمادگی این موسسه را در زمینه صادرات محصولات بیولوژیک از جمله واکسن های مصرف دامی از قبیل واکسن های تب برفکی و بروسلوز اعلام نمود.
معاون وزیر کشاورزی اوکراین پس از این بازدید، در مصاحبه با روابط عمومی موسسه رازی گفت: آشنایی با این موسسه که از مراکز موثر و پیشرفته است برای ما بسیار مفید بود.
الکساندر واسیلویچ افزود: یکی ازشاخص های مراکز پیشرفته علمی، انجام تحقیقات در کنار تولید است که موسسه رازی دارای این ویژگی بسیار ارزشمند می باشد.
وی ادامه داد: کشور ما علاقه مند است تا از دانش و تجارب این موسسه در زمینه تولیدات محصولات بیولوژیک بهره مند شود.
این مقام اوکراینی گفت: بیماریهای مختلف دامی و انسانی در سراسر جهان منتشر شده و هر کشوری به تنهایی قادر به مبارزه با این بیماری ها نیست.
واسیلویچ افزود: باید با کمک و همکاری موسسات علمی دامپزشکی و پزشکی همچون موسسه رازی با این بیماریها مبارزه کنیم و زندگی سالم و خوبی را برای مردم دو کشور فراهم آوریم.

دکتر حسین صالح السلیمان معاون وزیر کشاورزی و اصلاح زراعی کشور سوریه به همراه دکتر ابراهیم شحو زیدان رئیس بانک کشاورزی این کشور از موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی بازدید کرد.
به گزارش روابط عمومی موسسه رازی معاون وزیر کشاورزی سوریه به همراه رئیس بانک کشاورزی این کشور ضمن بازدید تعدادی از بخشهای این موسسه با ظرفیت ها و توانمندی های موسسه رازی آشنا شد.
دکتر حسین صالح السلیمان در جلسه ای که در حاشیه این بازدید، پیرامون همکاری های مشترک و تبادل اطلاعات برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به همکاری های مشترکی که بین کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه وجود دارد، کشور سوریه تمایل دارد تا از توانمندیهای بسیار بالای ایران و دانش فنی گرانبهای ایران و موسسه رازی در زمینه تولید فرآورده های بیولوژیک بهره مند شود.
دانش فنی تولید واکسن تب برفکی به سوریه منتقل می شود
معاون وزیر کشاورزی سوریه افزود: به دنبال پیگیری های قبلی خوشبختانه با همکاری کشور ایران موفق شدیم تا مراحل نهایی تنظیم پیش نویس تفاهم نامه راه اندازی سایت تولید تب برفکی را توسط ایران در کشور سوریه به انجام برسانیم و در نتیجه فردا این تفاهم نامه توسط مسئولین ذیربط ایران و سوریه امضاء خواهد شد.
این مقام سوری ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه ایران با محوریت موسسه رازی سایت تولید تب برفکی را با ظرفیت 10 میلیون دز در کشور سوریه راه اندازی می کند.
دکتر صالح السلیمان گفت: برای توسعه و پیشرفت کشور سوریه در آینده بر اساس توافقات بعدی نیز از ظرفیت ها و توانمندی های موسسه رازی برای ارتقاء سطح تولید و افزایش کیفیت سایر واکسن های دامی تولید شده در کشور سوریه استفاده خواهیم کرد.
در این جلسه دکتر هادی قدکچی رئیس موسسه رازی نیز طی سخنانی آمادگی موسسه رازی را برای همکاری های مشترکی در راستای انتقال دانش فنی تولید واکسن های مختلف این موسسه به کشور سوریه اعلام نمود.
دکتر قدکچی افزود: راه اندازی سایت تولید واکسن تب برفکی در کشور سوریه با نظارت موسسه رازی انجام خواهد شد و طبق تفاهم نامه مذکور سوریه متعهد خواهد شد که تا مدت 15 سال دانش فنی تولید واکسن تب برفکی را به کشور ثالث منتقل ننماید.
رئیس موسسه رازی در خاتمه گفت: امیدواریم پس از امضاء تفاهم نامه مذکور بزودی مراحل احداث این سایت اجرایی گردد.

 

نظر شما
ادامه