کد خبر: ۱۱۲۹۹

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بر لزوم حمایت از صنعت دامپروری در کرمان تاکید کرد.
بیژن دهقانی در جلسه شورای هماهنگی دامپزشکی استان کرمان گفت: باید در زمینه اقتصاد مقاومتی به صورت قوی وارد شویم و از هرگونه اسراف در شبکه های دامپزشکی سراسر استان کرمان جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به سرمایه های دامی استان کرمان افزود: حفاظت از این سرمایه ها بسیار حائز اهمیت است، زیرا حمایت از این ظرفیت ها باعث رونق صنعت دامپروری می شود.

دهقانی ادامه داد: این امر اشتغالزایی و پیشرفت اقتصادی را به دنبال دارد.

وی بیان داشت: دامپزشکی با انجام اقدامات لازم و پیشگیری از بروز بیماری های دامی و بیماری های مشترک، تامین امنیت غذایی و اجرای طرح تضمین کیفیت فرآورده های خام دامی از نیروی کار وسرمایه های ایرانی حمایت می کند.

دهقانی تصریح کرد: گسترش بیماری های مشترک ضمن خسارات اقتصادی فروانی که به همراه دارد می تواند امنیت غذایی و سلامت افراد را به خطر اندازد.

این مسئول یادآور شد: خوشبختانه دامپزشکی در این زمینه به صورت قوی وارد شده و یکی از مهم ترین اهداف ما تضمین سلامت فرآورده های دامی است که توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد.

 این مسئول با اشاره به اصل قانونمداری، گفت: دامپزشکی نقش اساسی در تامین امنیت غذایی افراد یک جامعه دارد.

وی گفت: تعامل همکاری دستگاه های مختلف با یکدیگر باعث می شود که هر دستگاه بتواند به اهداف عالیه خد دست پیدا کند.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: متاسفانه پایه بودجه اداره کل دامپزشکی کرمان نسبت به سایر استان ها پایین است که باید در این خصوص چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: این در حالی است که اقداماتی چون پیشگیری از بیماری های مشترک، تامین امنیت و سلامت غذایی و صیانت از سرمایه های دامی مستلزم صرف هزینه است.

دهقانی در ادامه با اشاره به نقش موثر آموزش بهره برداران دامپزشکی از نکات بهداشتی گفت: این امر سبب می شود که کنترل بیماری های دامی آسان تر شود.
 

نظر شما
ادامه