کد خبر: ۱۱۱۶۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - نگهداری حیوانات می‌تواند عوارض جبران ناپذیری برای افرادی که در مجاورت آنها هستند به همراه داشته باشد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هر کدام از حیوانات ممکن است مشکلات خاص خود را برای افراد ایجاد کنند، اظهار داشت: به عنوان مثال از پرندگان و طیور بیماری کشنده آنفولانزای مرغی به انسان‌ها انتقال پیدا می‌ کند.
مسعود مهاجری در این راستا تصریح کرد: همچنین نگهداری گربه می‌تواند منجر به  عفونتی موسوم به توسکوپلاسکوز در بانوان باردار شود که این امر مشکلات زیادی را ایجاد می کند و بسیار خطرناک هستند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ارتباط با مشکلاتی که می‌تواند این عفونت ایجاد کند، ادامه داد: این عفونت می‌تواند منجر به ایجاد ناهنجاری و یا سقط  جنین در بانوان باردار شود.
مهاجری با اشاره به دیگر بیماری‌هایی که نگهداری حیوانات می‌تواند در افراد ایجاد کند، خاطرنشان کرد: بسیاری از بیماری‌های پوستی سطحی در اثر نگهداری حیوانات در افراد به وجود می‌آید.
وی با اشاره اینکه در بسیاری از موارد مراقبت‌های دامپزشکی در کلینیک‌ها به طور کامل ارائه نمی‌شود، بیان کرد: کامل نبودن این احتیاط ها سبب بروز این بیماری‌ها در افراد می‌شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك
|
-
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
0
0
با سلام با اين نوشتن شما آبروي ...... را برديد. لطفا اصلاح بفرمائيد منظور ايشان توكسوپلاسموز مي باشد
ناشناس
|
-
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
0
ایشان دامپزشک هستند
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
0
از کی تا حالا پزشکان به مسائلی که هیچ ربطی به اونا نداره و اطلاعات کاملی ازش ندارن دخالت میکنن؟؟!! اینا همون پزشکایی هستند که ............. متاسفم
نظر شما
ادامه