کد خبر: ۱۱۰۹۴

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار تصریح کرد:‌ طبق اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ برای محموله‌های آماده صادرات در مرزها نیست.

هدایت اصغری اظهار کرد: طبق آنچه مسوولان وزارت تجارت اعلام کرده‌اند صادرات محموله‌های تخم‌مرغ که مجوز صادراتی داشته و مراحل تشریفاتشان انجام شده بلامانع است.

وی افزود: البته هنوز این موضوع به گمرکات کشور اعلام نشده و به نظر می‌رسد ممنوعیت صادرات کامیون‌های آماده در مرز اختلاف نظر بین گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گفته اصغری طبق تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی تنظیم بازار داخلی تخم‌مرغ و تصمیم‌گیری برای واردات و صادرات آن به اتحادیه مرغ میهن واگذار شد اما پس از انعقاد این تفاهم‌نامه وزارت تجارت تخم‌مرغ خوراکی و تخم‌مرغ نطفه‌دار را جزو فهرست 52 کالای ممنوعه صادراتی اعلام کرد که این ممنوعیت خارج از تفاهم‌نامه بود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار افزود: ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ نطفه‌دار لغو شده است و برای لغو ممنوعیت صادرات تخم‌مرغ خوراکی و اجرای تفاهم‌نامه منعقد شده، دوشنبه آینده جلسه‌ای برگزار خواهد شد.

طبق اعلام دکتر طلاکش، دامپزشک و دبیر کانون سراسری انجمن‌های پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار، در حال حاضر 32 تریلی تخم‌مرغ صادراتی در مرز افغانستان و 13 تریلی نیز در مرز عراق علی‌رغم داشتن مجوز صادرات بلاتکلیف مانده است.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه