کد خبر: ۱۱۰۶۱

حکیم مهر - رئیس دامپزشکی شوشتر از برخورد جدی با عرضه غیر بهداشتی ماهی در شوشتر خبر داد و گفت: lمغازه‌های ماهی فروش متخلف پلمپ می‌شوند.
احمد علی معینی در شورای سلامت شهرستان اظهار داشت: به برخی از ماهی‌فروشان تذکرهای جدی برای رعایت بهداشت داده شده اما نسبت به آنها بی‌اعتنا هستند و به این دلیل برخورد قانونی با آنها در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته با ماهی‌فروشان سطح شهر شوشتر توافق شد که میز‌های فروش ماهی را جمع کرده و از یخچال‌های شیشه‌ای استفاده کنند اما مقاومت کردند، در نهایت قرار شد میز‌هایی جدید با جداره شیشه‌ای تهیه شود که با این درخواست نیز مقاومت می‌کنند، در صورت ادامه فروش ماهی به شیوه کنونی، برخورد قانونی از طرف مجامع قضایی با متخلفان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این عضو شورای سلامت شوشتر با اشاره به اینکه بهداشت و سلامت مردم شوخی نیست و نمی‌توان درباره آن اغماض کرد، ادامه داد: باید بهداشت به طور کامل اجرا شود و در این باره با متخلفان مسامحه نخواهیم کرد.

معینی با اشاره به اینکه عرضه ماهی خارج از واحدهای صنفی نیز غیرمجاز است، افزود: عرضه ماهی بدون میز و بر روی زمین و... کاملا غیرمجاز است و با عرضه کنندگان دوره گرد برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: به دلیل اینکه ماهی باید سریعا سرد شده و در یخچال نگهداری شود نمی‌توان بدون استفاده از یخچال و یخ، توزیع ماهی را در سطح شهر مجاز اعلام کرد زیرا باعث فساد ماهی و به مخاطره افتادن بهداشت مردم می‌شود.

رئیس دامپزشکی شوشتر تاکید کرد: با تمام عرضه کنندگان فله‌ای شیر برخورد می‌شود و در این خصوص هشدارهای لازم به فروشندگان شیر داده شده است.

فروش فله‌ای شیر در سطح معابر شهری بیش از چهار سال است که مرسوم شده و به این دلیل برخورد با این کار بسیار دشوار شده است.

 

نظر شما
ادامه