کد خبر: ۱۱۰۵۶

حکیم مهر - با استفاده از دستگاه اتوماسیون نسل هفتم صنعت مرغداری در واحد‌های تولیدی کشور قیمت تولید هر کیلو گوشت مرغ 700 تومان کاهش می‌یابد و میزان تولید این محصول به دو میلیون و 300 هزار تن پیش‌بینی شده در برنامه خواهد رسید.

سید موسی میرنژاد رییس شرکت رویان صنعت شایا در حاشیه‌ افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته اظهار کرد: با استفاده از این دستگاه در واحد‌های تولیدی میانگین تلفات گله‌های مرغ که در حال حاضر 16 درصد است به سه تا پنج درصد کاهش می‌یابد به‌طوری که حداقل 250 تا 300 هزار تن گوشت مرغ از محل کاهش تلفات به دست می‌آید.

وی گفت: میزان ضریب تبدیل دام در هر قطعه مرغ از دو کیلو و 200 گرم به یک کیلو و 800 گرم کاهش می‌یابد.

به گفته میرنژاد با راه‌اندازی این دستگاه 50 تا 70 درصد در مصرف انرژی در واحد‌های تولیدی مرغداری کاهش می‌یابد و سالانه یک میلیارد و 200 میلیون لیتر کاهش مصرف سوخت در واحد‌های مرغداری خواهیم داشت.

رییس شرکت رویان صنعت شایا خاطر نشان کرد: این دستگاه تاکنون در 400 واحد مرغداری استفاده شده و به دنبال توسعه‌ این دستگاه در بقیه‌ واحد‌های تولیدی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر سالانه یک میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ تولید می‌شود که طبق برنامه‌ پنجم توسعه باید میزان تولید این محصول به دو میلیون و 300 هزار تن برسد که این هدف با استفاده از دستگاه‌های اتوماسیون نسل هفتم در واحد‌های مرغداری به راحتی محقق خواهد شد.

 

نظر شما
ادامه