کد خبر: ۱۱۰۵۵

حکیم مهر - معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی از افزایش تولید شیر خام در سال جاری به 11 میلیون تن خبر داد و اعلام کرد: دامداران قیمت مصوب شیر خام را رعایت کرده و این محصول را گران‌تر از کیلویی 930 تومان نمی‌فروشند.

سعادت‌الله‌ عباسی در حاشیه‌ افتتاح یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و صنایع وابسته اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت دامداران شیر خام را کیلویی 770 تا 930 تومان براساس کیفیت مشخص‌شده می‌فروشند و این قیمت‌ها به سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها ابلاغ‌ و عملیاتی‌ شده است.

وی تاکید کرد: در هیچ یک از استان‌های کشور دامداران شیر خام را بیش از 930 تومان نمی‌فروشند و قیمت تفاهم‌نامه رعایت می‌شود.

عباسی در پاسخ به‌ این‌که طبق اعلام صنایع لبنی میزان شیر خام ورودی به این صنعت کاهش یافته است، گفت: سالانه 6.5 تا هفت میلیون تن شیر خام جذب صنایع لبنی می‌شود و طی چند سال اخیر در پی روند افزایشی تولید شیر خام صادرات لبنیات نیز شکل گرفته است، به‌طوری که در سال گذشته 240 هزار تن فرآورده‌های لبنی صادر شد و امسال نیز میزان صادرات این محصولات روند افزایشی دارد.

وی اظهار کرد: بیش از 20 هزار راس دام شیری به واحد‌های دارای مجوز پروانه بهره‌برداری افزوده شده و هیچ‌گونه کمبودی در تولید شیر خام و جذب این محصول در صنایع لبنی نداریم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته 10 میلیون و 800 هزار تن شیر خام تولید شد که میزان تولید این محصول در سال جاری به 11 میلیون تن خواهد رسید.

عباسی هم‌چنین از تولید 960 هزار تن گوشت قرمز در کشور خبر داد و گفت: 90 درصد گوشت قرمز مورد استفاده در کشور از طریق تولید داخلی و 10 درصد از طریق واردات تامین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره‌ علت افزایش قیمت گوشت قرمز اظهار کرد: این موضوع در حیطه وظایف من نیست.

 

نظر شما
ادامه