کد خبر: ۱۱۰۰۰

حکیم مهر - مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم از رشد 30 درصدی دریافت آثار در پنجمین جشنواره ملی حرکت نسبت به سال گذشته خبر داد.

دکتر جلیل دارا در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی حرکت ضمن گرامیداشت یاد شهدای جهاد علمی گفت: امروزه تولید علم و فناوری از اصول اولیه پیشرفت هر کشوری است و ایران اسلامی هر سال پیشرفته تر از گذشته این مسیر را می پیماید.

وی با اشاره به نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی افزود: کسانی که در حوزه علم کار می کنند، جایگاه ویژه ای در مبحث اقتصاد مقاومتی دارند و انجمن‌های علمی به عنوان یکی از نهادهای دانشجویی از بخش‌هایی هستند که در تولید علم نقش اساسی ایفا می کنند.

دارا در ادامه گفت: انجمن‌های علمی امروز در مسیر جهاد علمی حرکت می کنند و ویژگی بارز آنها کار گروهی و تیمی‌شان است و افتخارآفرینی آنها به این است که در نهاد دانشگاه به عنوان تیم‌های علمی که همدل و همفکرند گام برمی دارند.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه شعار ما این است که در هر رشته دانشگاهی در هر دانشگاه یک انجمن علمی داشته باشیم گفت: در حال حاضر پنج هزار و 400 انجمن علمی در سراسر کشور وجود دارد که در سال گذشته چهار هزار و 100 انجمن بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال از 80 دانشگاهی که در این جشنواره شرکت داشتند 28 هزار اثر به دبیرخانه دریافت آثار انجمن‌های علمی رسید که این تعداد آثار در سال گذشته 20 هزار و 500 اثر بوده است.

دارا به تعداد برگزیدگان اشاره کرد و گفت: از 908 اثری که به مرحله ملی رسیده اند 158 اثر به عنوان برگزیدگان این جشنواره معرفی شده‌اند که در سه بخش فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی، شرکت‌ها و موسسات حامی انجمن‌های علمی و یاری دهندگان جشنواره از آنها تقدیر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در جشنواره امسال شاخص‌های کیفی را افزایش داده ایم گفت: سامانه دریافت ابداعات، ابتکارات، خلاقیت ها و نوآوری های انجمن های علمی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت تسهیل ثبت و ضبط ابتکارات و اختراعات دانشجویان به زودی راه اندازی می شود.

مدیر کل امور فرهنگی وزارت علوم، راه اندازی این سامانه و تقویت اتحادیه انجمن‌های علمی کشور را از وظایف انجمن‌های علمی دانست و گفت: این اتحادیه ها باید متولی کیفی کار کردن انجمن های علمی باشند.

وی در خاتمه گفت: امید است در سالهای آتی این جشنواره در دانشگاههای خارج از تهران برگزار شود تا جریان سازی علمی در سراسر کشور صورت گیرد.

گفتنی است همزمان با افتتاحیه پنجمین جشنواره ملی حرکت، آثار و دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها در قالب نمایشگاه از 8 تا 10 آبان ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برای بازدید دانشگاهیان ارائه شده است.

تصاویر حضور دانشجویان دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در غرفه دانشگاه تهران :

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه