کد خبر: ۱۰۹۵۹

حکیم مهر - سازمان‌های تولیدکنندگان غله در فرانسه صندوقی را به منظور فراهم کردن اعتبار برای مدرنیزه کردن صنعت دام در این کشور تشکیل می‌دهند.

این صندوق بر مبنای مشارکت داوطلبانه از سوی تولیدکنندگان غله فعالیت خواهد کرد. چهار سازمان تشکیل‌دهنده این صندوق مشارکت دو یورو برای هر تن غله‌ای که در فصل 2013 -2012 فروخته می‌شود را پیشنهاد کرده‌اند.

فیلیپ پینتا، رییس انجمن فرانسوی تولیدکنندگان گندم، هدف از تشکیل این صندوق را فراهم کردن کمک مالی به تولیدکنندگان دام فرانسوی به منظور مدرنیزه کردن کسب و کارشان به عنوان مثال از طریق سرمایه‌گذاری در انرژی تجدیدپذیر برای ساختمان‌ها و بهبود تولید دام عنوان کرد.

بر اساس اعلام تولیدکنندگان غله، تولیدکنندگان دام فرانسه یک سوم از تولید گندم کشور ، 50 درصد از ذرت و 60 درصد از جوی آن را مصرف می‌کنند.

اما تولیدکنندگان دام فرانسوی قدرت رقابت کمتری در مقایسه با همتایانشان در کشورهای همسایه پیدا کرده‌اند و در نتیجه سرمایه‌گذاری در صنایع دامی این کشور کاهش یافته است.

به گزارش بیزنس ویک، تولیدکنندگان دام در فرانسه به دلیل کاهش قیمت‌ها و افزایش هزینه‌های خوراک دام ضعیف شده‌اند. تولید مرغ در فرانسه به میزان 17 درصد بین سال 2000 تا 2011 و کشتار خوک 14 درصد کاهش داشته در حالیکه تولید گوشت مرغ و خوک در‌ آلمان و اسپانیا افزایش داشته است.

نظر شما
ادامه