کد خبر: ۱۰۹۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی که این هفته سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد بود در حرم مطهر امام رضا(ع) از تمامی نمازگزاران و آحاد جامعه خواست تا در انجام سنت حسنه قربانی رعایت تمامی مسائل بهداشتی را داشته باشند و تاکید کرد قربانی نمودن دام خارج از کشتارگاه، با بهداشت عمومی منافات دارد. 

دکتر ناصر مرگان ازغدی اظهار داشت: قربانی در اسلام یک سنت حسنه است ولی جایی که این عمل موجب ضرر و زیان برای دیگر افراد گردد فعل حرام تلقی می گردد لذا بایستی از ذبح دام در معابر عمومی که سبب اشاعه بیماری های مشترک و آلودگی های زیست محیطی می شود پرهیز گردد.
وی در ادامه با اشاره به استفتای اخیر اخذ شده از دفتر رهبر معظم انقلاب و برخی دیگر از مراجع محترم تقلید گفت: در خصوص سنت حسنه قربانی خارج از کشتارگاه و ذبح دام جلوی هیئات مذهبی درایام عزاداری سئوال شد که تمامی آیات عظام ضمن تاکید بر انجام سنت حسنه ذبح، رعایت بهداشت و پرهیز از ایجاد آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی و رعایت قوانین تاکید نموده اند.
دکتر ناصر مرگان ازغدی با مقایسه وضعیت دامپزشکی در قبل و بعد از انقلاب، از صنعتی شدن تمام کشتارگاه های طیور، بسته بندی بهداشتی فرآورده های خام دامی، توسعه بخش خصوصی، تولید انواع کیت های تشخیص بیماری های دامی در آزمایشگاه داخل و ... به عنوان مهمترین دستاوردها در این حوزه یاد کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۲
0
0
بهتر است براي مردم مشخص نمائيد لاشه آماده گوشت را از فروشگاه مجاز گوشت يا گوشت بسته بندي از فروشگاه بخرند و سپس بر اساس ميزاني كه مي خواهند اهدا كنند اقدام به توزيع نمايند.

رسماً اعلام شود كه كشتار خارج از كشتارگاه غير قانوني و مستوجب جريمه خواهد بود.
نظر شما
ادامه