کد خبر: ۱۰۸۵۵

حکیم مهر - مسئول نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی مشهد گفت: نظر علما بر بهداشتی‌تر شدن انجام ذبح‌ها است تا از توزیع گوشت‌های آلوده جلوگیری شود.

حسین حسابی در جلسه شورای بهداشت و درمان که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: انجام دادن ذبح‌ها در خیابان و یا منازل برخلاف رعایت بهداشت است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 70 درصد ذبح‌های انجام شده در سال گذشته در کشتارگاه‌ها انجام شده است، تصریح کرد: امسال شرایط بهداشتی بسیار به خاطر شیوع تب کریمه کنگو بسیار حادتر است و باید این میزان را به بالای 90 درصد برسانیم.

مسئول نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی مشهد با اشاره به اقدامات انجام شده در سازمان‌های مختلف برای اطلاع‌رسانی، ادامه داد: برپایی چادرهای هلال‌احمر،‌ نشست خبری برای اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، نصب بنر و تابلو در موقعیت‌های مختلف شهر و نصب میز خدمت در فرودگاه برای ارائه خدمات به حجاج از جمله این اقدامات است.

حسابی افزود: تمام این اطلاع‌رسانی‌ها برای این انجام می‌شود که مردم ترغیب شوند تا از ذبح‌های خیابانی که احتمال ابتلا به بیماری‌ها را افزایش می‌دهد در کشتارگاه‌ها انجام شود.

 

نظر شما
ادامه