کد خبر: ۱۰۸۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: فروش مرغ قطعه‌بندی شده در خوزستان ممنوع است.
دکتر مصطفی کنارکوهی اظهار کرد: نقش پروتئین‌ها به ویژه پروتئین‌های حیوانی در تأمین سلامت و رشد طبیعی اندام‌ها و عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان بسیار مهم است.

وی افزود: باید توجه داشت که بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله مسمومیت‌های غذایی می‌توانند با مصرف گوشت قرمز، ماهی و مرغ به انسان سرایت کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان ادامه داد: یکی از راه‌های تشخیص انواع گوشت‌های سالم و بهداشتی توجه به برخی از ویژگی‌های ظاهری انواع پروتئین‌های مصرفی است.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش‌ خبرنگار فارس در خصوص چگونگی امکان تشخیص گوشت قرمز سالم گفت: رنگ گوشت قرمز باید روشن بوده و به رنگ‌های سبز، قهوه‌ای، خاکستری و سیاه تبدیل نشود.

کنارکوهی اضافه کرد: سطح خارجی گوشت مرطوب نبوده و بوی غیر طبیعی مانند ترشیدگی یا تعفن از آن به مشام نرسد، همچنین خون مردگی، قارچ زدگی و ذرات خارجی نباید در گوشت دیده شود.

وی ادامه داد: گوشت نباید خارج از مغازه و در فضای باز آویزان شده و مقدار موجود در یخچال متناسب با ظرفیت آن باشد، گوشت قرمز باید دارای مهر بهداشتی بوده و حتما از کشتارگاه‌های مجاز تهیه شده باشد.

* فروش مرغ قطعه بندی شده ممنوع است

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان ادامه داد:  فروش مرغ قطعه بندی شده(ران و سینه) ممنوع بوده و هر گونه قطعه بندی باید با خواست مشتری و پیش روی وی انجام گیرد.

وی تصریح کرد: آلایش‌های خوراکی(دل، جگر و سنگدان) پاک شده که به صورت باز و در شرایط غیر بهداشتی عرضه می‌شود بیماری‌های مختلفی همچون اسهال و مسمومیت را به دنبال دارد.

کنارکوهی در خصوص ویژگی‌های گوشت مرغ تازه گفت: گوشت مرغ باید سفتی و قوام طبیعی داشته و ظاهر آن سلامت و تازگی را نشان دهد، همچنین رنگ عضلات پاها در گوشت مرغ تازه سالم و روشن مایل به زرد بوده و پوست یکنواخت روی بدن کشیده شده باشد.

وی افزود: مرغ باید کاملا پرکنی شده و دارای ذرات خارجی یا پر نباشد، لاشه مرغ هنگام فروش بدون امعا و احشام شکمی باشد و درون یخچال‌های ویترین‌دار و در دمای صفر تا 20 درجه سانتیگراد نگهداری و عرضه شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: مجموع فعالیت‌های دامپزشکی در نهایت به انسان ختم می‌شود بنابراین شناخت راه‌های تشخیص پروتئین‌های حیوانی از اهمیت فراوانی برای سلامتی انسان برخوردار است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر ابراهيمي
|
-
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
0
0
با سلام . ظاهرا سياست سازمان در مورد قطعه بندي مرغ در استانهاي كشور متفاوت و گاهي متناقض به نظر مي رسد در حاليكه در تهران بايد فقط در مراكز بسته بندي مجاز انجام شود اما در استان خوزستان بايد در حضور مشتري صورت پذيرد !!!!!!!!
نظر شما
ادامه