کد خبر: ۱۰۷۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: کشتارگاه‌های فاقد تأییدیه اداره کل دامپزشکی با حکم قضایی تعطیل خواهند شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در هفتمین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان در سال جاری اظهار داشت: کشتارگاه‌های موجود در استان باید در حدی بهسازی شوند که اداره کل دامپزشکی فعالیت آنها را مورد تأیید قرار دهد.

وی تصریح کرد: در استان گلستان تنها یک کشتارگاه نیمه‌صنعتی وجود دارد، از این رو ضرورت ساخت کشتارگاه‌های صنعتی و یا حداقل نیمه‌صنعتی در غرب، مرکز و شرق استان گلستان کاملاً احساس می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: کشتارگاه‌های موجود باید در حدی بهسازی شوند که فعالیت‌های آنها با مؤلفه‌های 32گانه دامپزشکی همخوانی داشته باشد و مورد تأیید اداره کل دامپزشکی استان قرار گیرد، در غیر این‌ صورت با حکم قضایی تعطیل خواهند شد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در حوزه زیست بهداشتی یکی از موضوعات جدی و مهمی است که به تناسب ضرورت در حوزه شهری و روستایی به آن نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه زیست‌شهری اشکالاتی وجود دارد خاطر نشان کرد: وضعیت بهداشتی پارک‌ها، وجود فروشندگان دوره‌گرد که عامل فروش بسیاری از مواد غذایی غیربهداشتی در سطح شهرها هستند و همین طور رهاسازی فاضلاب‌های خانگی از جمله مشکلاتی است که در حوزه زیست ‌شهری وجود دارد و باید در حوزه مدیریت شهری شهرداری‌ها به این موضوعات پرداخته شود.

جمشیدی همچنین فرهنگ‌سازی از طریق صدا و سیما و رسانه‌ها، تذکر و در آخر پیگیری جدی و قانونی را از جمله راهکارهای بهبود زیست بهداشتی در شهرها عنوان کرد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان همچنین با اشاره به مصوبات جلسات قبلی کارگروه و ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی خواستار تسریع در روند تعریض خیابان بلوار صیاد و تغییر محل بریدگی در مقابل بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان و توضیحات شهرداری در این خصوص شد.

جمشیدی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرداری گرگان به منظور بررسی وضعیت مبلمان شهری با توجه به بافت اجتماعی، فرهنگی و اکولوژیکی در مرکز استان شد.

وی در پایان در خصوص بحث تفکیک زباله از مبدأ، قرار دادن باکس‌های زباله در کنار باکس‌های فعلی و به صورت مشخص برای مردم که بتوانند زباله‌های خود را در باکس مخصوص خود قرار دهند، از روش‌های مفید در این خصوص عنوان کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
1
|
-
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۳
0
0
کاش در مورد کشتارگاههای آدربایجان غربی هم یک حرکت جدی و با جرات انجام میشد
نظر شما
ادامه