کد خبر: ۱۰۷۳۵

حکیم مهر - استرالیا دور جدید رقابت در زمینه نوشته‌هایی که برای حیوانات و در زمینه حمایت از آنها نوشته می‌شود را به ریاست جی ام کوتزی برنده نوبل ادبیات کلید زد. 
به گزارش ایج، علوم مربوط به زندگی حیوانات، روابط انسان ـ حیوان و رفتارهای اخلاقی با حیوانات در یک مجموعه متشکل از داستان کوتاه و مقاله از سوی موسسه حمایت از حیوانات وویسلس منتشر می‌شود.

این کتاب که یک گلچین با عنوان وویسلس (بی‌صدا) 2013 منتشر می‌شود، از میان آثار 350 نویسنده استرالیایی درباره حمایت از حیوانات برای غذا و بنیادهای حمایت از آن‌ها در استرالیا نوشته شده است.

علاوه بر انتشار این مجموعه، شرکت‌کنندگان در این برنامه به عنوان نامزدهای دریافت جایزه نویسندگی وویسلس که از سوی بیناد سرمایه گذاری اخلاقی استرالیا اهدا می‌شود، انتخاب شده‌اند.

این جایزه که یکی از مهمترین جوایز در نوع خود در استرالیا به شمار می‌آید، از میان نویسندگانی که آثارشان به این مجموعه راه یافته به دو نفر جایزه می‌دهد که شامل یک جایزه 15 هزار دلاری به انتخاب گروه داوری و یک جایزه 5 هزار دلاری به انتخاب خوانندگان است.

کوتزی رییس گروه داوری این رقابت، این گلچین را به عنوان «منتخبی از داستان‌های دوست داشتنی، جالب توجه و اغلب احساساتی درباره یکی از مهمترین مباحث اجتماعی و فلسفی دوران ما» خواند.

این مجموعه که هنوز به صورت کتاب چاپی منتشر نشده به صورت کتاب الکترونیک در دسترس است و مردم می‌توانند با خواندن این داستان‌ها به منتخب خود برای دریافت جایزه 5 هزار دلاری رای بدهند.

نسخه چاپی این کتاب 28 نوامبر(8 آذر) منتشر می‌شود و همزمان نام برندگان این رقابت اعلام می‌شود.
 

نظر شما
ادامه